Wat voor ontbijt voor 1 jarige

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie nieuwbakken dreumessen als ontbijt eten.
Mijn zoontje eet nu nog pap, maar ik denk dat ik voortaan een broodmaaltijd ga geven.

Gr.

hoi hoi,

Onze meid is 14 maanden en krijgt op de dagen dat ik ga werken een papfles 's morgens. De dagen dat ik thuis ben krijgt ze 's morgens een boterham en een klein flesje/bekertje melk ernaast.
Ze wil de pap niet met een lepeltje eten, want dat vindt ze vies en   dan spuugt ze het gewoon uit. In de fles wil ze het wel dus dat krijgt ze drie dagen in de week. Ik wil namelijk rustig met haar kunnen ontbijten en dat gaat op een werkdag niet echt. Tenminste nog niet.

Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Is dat pap dan geeft je pap en anders gewoon een boterham.

Groetjes Anninas

Mijn oudste eet brood bij het ontbijt sinds de pap gemaakt werd van gewone halfvolle melk, vond ze niet lekker.
Mijn jongste eet al brood bij het ontbijt vanaf een maand of 10, want wat haar zus eet is zo interessant dat wilde ze ook.
Dus allebei een boterham met sap of thee. Vanaf 1 jaar is teveel melk of melkprodukten ook niet goed dus kan je kijken wanneer je die 300 ml melk/melkprodukten geeft. En met een schaaltje yoghurt na het avondeten zit je zo aan 300 ml.

Daniel ontbijt met een boterham en een beker milk&fruit. Pap gaat er bij hem niet in en ook opvolgmelk/gewone melk lust hij niet. Maar ja, wij lusten dat zelf ook niet :)

Groetjes Yvette

Mijn zoontje van ruim 2 eet nog steeds pap in de ochtend! Hij wil geen boterhammen op dat moment, dus...
En ach, pap is toch ook een prima ontbijt. Je moet alleen even kijken naar de hoeveelheid zuivel, want dat is bij pap altijd meer als bij boterhammen. Ik heb bij mijn zoontje de melk in de middag moeten weglaten, omdat hij anders (met toetje na avondeten en beetje melk voor slapen gaan) te veel kreeg.

Terug
Bovenaan