Ik werk nu 3 dagen, heb 1 zoontje van 1 en eigenlijk vind ik het iets te veel. Vlak na mijn bevallingsverlof ben ik 2 dagen gaan werken omdat ik mijn zoontje nog te klein vond om naar het KDV te gaan, maar na de zomervakantie, toen hij 8 maanden was, ben ik weer 3 dagen gaan werken en ging hij 1 dag naar oma, 1 dag papadag, 1 dag naar het KDV. Voor Daan werkt dit prima. Hij is dol op oma, vindt het op het KDV super en een papadag is natuurlijk altijd goed.
Nu wil ik 2 dagen gaan werken, heb het er al met mijn man over gehad. Dit komt mede doordat ik mijn huidige baan echt niet leuk meer vind, maar ook wel omdat ik het gesleep met je kind best intensief vind. Voor je naar je werk gaat, heb je haast, als je uit je werk komt, moet je ook snel weer je kind ophalen.
Bij oma is mij minder goed bevallen, het is mijn schoonmoeder en we zitten qua ideeen niet altijd op 1 lijn. Het is op zich een aardige vrouw en ze heeft het beste voor met mijn zoontje. Haar op laten passen was ook een manier om te voorkomen dat wij zelf, ik met name, want ik ben het meeste thuis, niet door haar gestalkt zouden worden. Maar het valt me soms erg zwaar om met haar te communiceren, ze weet namelijk alles beter. Of mijn kind moe is, honger heeft etc, etc. Ook staat daar in huis vaak de tv aan en daar hou ik ook niet zo van. Op zich krijgt Daan er niets van en het is ook zijn familie, daar zal ik me bij neer moeten leggen, maar voor mij is dit niet ideaal.
Wat we met de tweede doen als ik 2 dagen ga werken weet ik nog niet, misschien gaat mijn man weer een extra dag werken (moet dan zijn papa dag opgeven en daar ben ik op zich niet voor, maar ja, anders krijgen we wel meteen een stuk minder inkomsten), in elk geval gaan de kids 1 dag in de week naar het KDV, mijn oudste vindt het er geweldig, hij gaat lekker een dagje spelen en ik merk dat hij er naarmate hij ouder wordt ook echt behoefte aan heeft. Misschien vervalt dus de oma dag, misschien de papa dag, dat moeten we nog even zien.