wat voor soort anti conceptie na bevalling?

Voor ik zwanger werd slikte ik geen pil ofzo. Ik heb eigenlijk al zo'n jaar of 8 de pil niet geslikt vanwege bijwerkingen. Maar omdat mijn tweede zwangerschap echt compleet ongeplanned (ik ben zwanger van 1 keertje sex) was en erg slecht uitkwam wil ik toch na de bevalling iets doen om te voorkomen dat ik weer zwanger raak.

Ik heb dus de pil gehad in het verleden maar dat was niks, ik heb de nuvaring gehad maar daar zitten dezelfde hormonen in dus daar had ik ook last van. Volgens mij zit in elke anticonceptie wel hormonen. Wat gaan jullie doen aan anticonceptie na de bevalling en waarom?

Hoi,
Ik heb sinds 12 jaar de pil ook niet meer gebruikt, ook andere hormonale dingen heb ik niet gebruikt. De reden hiervan is het feit dat mijn prolactinegehalte in mijn bloed hier giga van stijgt. Wij gebruiken dus sinds jaar en dag condooms (wel dure business want dat wordt niet vergoed).
Ik ben nu nog zwanger van onze 2e en als de bevallling en het kindje goed is dan gaat mijn liefje naar de uroloog voor sterilisatie. Dit is een fluitje van een cent wordt er gezegd en goed betrouwbaar.

Groetjes,
Stanneke, 39/6

Bekend verhaal!

Ik heb tot mijn 17e de puil gebruikt, en toen eindelijk gestopt, kon er niet tegen, vervolgens heb ik de mirena (spiraaltje met wat hormonen) gebruikt. Hier zaten voor mij de goede hormonen in, en in zo'n klein aantal dat ik er amper last van had. na 6 jaar een nieuwe laten zetten, maar daar kreeg ik zoveel buikpijn van dat ik over ben gegaan op de nuva ring, foute keus, ik werd een emotioneel schommeld wrak ;)..

Na mijn bevalling kies ik weer voor de mirena, hier zitten voor mij meer  de goede hormonen in, (geloof progesteron) ipv meer de oestrogenen, waar ik niet goed tegen kan. Kijk het is nooit hetzelfde als helemaal niets gebruiken. Maar ik heb inmiddels zoveel geprobeerd dat ik weet dat de mirena mij de minste bijwerkingen geeft. Het is misschien even eng zo'n spiraaltje, maar je kan er 6 jaar tegen aan, en het is veiliger als de pil.. ik heb al van meer vrouwen met dezelfde problemen gehoord dat dit ook de uitkomst voor hun was, dus misschien kun je je eens in de mirena verdiepen!
Succes in ieder geval! ( http://www.mirena.nl/html/index.html  )

Omdat ik helemaal geen zin meer heb in hormonen in mijn lijf, door alle vervelende bijwerkingen, gebruik ik al jaren condooms. Er zijn mensen die het verschrikkelijk vinden, maar het went. Na de geboorte van de 2 zal mijn man zich laten steriliseren, zodat we ons nooit meer druk hoeven te maken om anticonceptie. Maar wij weten zeker dat we geen 3e willen, als je daar nog over twijfelt is het natuurlijk niet zo'n handige keus.

ik heb na mijn bevalling gekozen voor het koperhoudend spiraaltje. Dit bevat geen hormonen.
Mijn menstruaties waren wel iets heftiger, maar dat had ik er wel voor over. Verder heb ik er geen last van gehad en bevalt mij dus prima.

Groetjes,

Suus

ik heb ook een koperhoudend spiraal gehad omdat daar geen hormonen in zitten. ik heb een tijdje medicijnen gehad die niet waren te combineren met anti conceptie met hormonen. dit of condooms was eigenlijk de enige oplossing.

een tip bij een koperhoudend spiraal pak de halfjaarlijkse controle om te kijken of alles goed zit. toen we de mijne eruit wilden halen i.v.m een kinderwens was ie dus zoek en het heeft in totaal bijna een half jaar geduurd voordat ie boven water was. een hoop ellende omdat ik toen te preuts was om naar die controles te gaan.

verder is mn menstruatie helemaal niet verergerd juist verminderd met pil was ik 9 dgn ongi met spiraal 3 of 4 en had geen tot weinig buikkrampen.
maar bedenk wel dat ook met een spiraal je nog steeds zwanger kan raken net als met de pil

Terug
Bovenaan