Wat voor soort fruit geven jullie?

Hallo meiden,

De titel zegt het eigenlijk al: welke soorten fruit geven jullie aan jullie oogappeltjes :)
Noah wil geen gepureerd eten meer, dus hij eet al zijn fruit zelf, in stukjes die hij kan pakken en in zijn mond kan stoppen.
Ik geef hem nu banaan, aardbeien, frambozen, mango en stukjes appel (deze kook ik eerst heel even, zodat ze zacht genoeg zijn om lekker op te eten)
Hebben jullie nog andere soorten fruit die er al goed in gaan bij jullie kleintjes? Ik denk bijvoorbeeld wel eens aan kiwi, maar ben een beetje bang dat dat te zuur is en teveel pitjes heeft die in z'n keel blijven hangen.

Ben benieuwd of julie nog goeie ideen hebben!

Groetjes 10e

Hoi,

Tijn eet eigenlijk alles (al vanaf het begin). Kiwi wordt volgens mij vanaf een jaar pas aangeraden (allergieen) maar die vindt Tijn ook heerlijk, hij reageert er ook niet op. Is wel erg moeilijk te eten uit de hand. Andere ideeen:

-zachte peer (eet Tijn met schil, stukken makkelijker vast te houden)
-kaki
-meloen (halve schijven)
-mandarijn of sinasappel (halve partjes)
-tomaat (in kwarten)
-pruimen, necatines, perziken (kwarten met schil, nu was de schil in het begin moeilijk en liet hij deze vaak liggen)

Hopenlijk kun je hiermee vooruit!

groetjes Natasja

Pfff wat zetten jullie ze al veel voor zeg!

Bij mij bestaat het meestal uit appel peer of kiwi!

En dat even met de staafmixer fijnmaken, koekjes en wat limonade erdoor, in bakjes en voila voor een week fruit in voorraad! Even invriezen en klaar1

Groeten wendy

Hangt van het moment en het seizoen af.
Banaan en zachte peer uit het vuistje.
Appel geraspt, sinaasappel uit de blender.
Druif zonder velletje of pitjes in stukjes
Perzik, nectarine of abricoos ontvelt en in kleine stukjes.
Of een mix van deze fruitsoorten.

Groente i.p.v. fruit kan ook al wel zoals zacht gekookte courgette staafjes afgekoeld uit het vuistje sabbelen enz.

Naast het vertrouwde banaantje en peertje is het hier natuurlijk ook heel vaak tropisch fruit.
Bijv: mango, papaya, watermeloen zonder pitjes gaat er altijd wel in. en ze kunnen er lekker zelf mee kliederen. Mispel is ook een favoriet maar ik zou niet weten of je dat in NL ook kan krijgen. lelijk bruin ding die op een aardappel lijkt maar zacht en mierzoet, smaakt bijna als honing.

Tot op heden zitten wij op de saaie combi van appel, peer, banaan. Ik vind dat er nu in de winter niet veel lekker vers fruit te krijgen. In de zomer ga ik wel altijd los.

gr.Ing

Terug
Bovenaan