Wat voor soort lepeltje gebruiken jullie?

Hallo mama's
ik had al eerder de vraag gesteld of het eten met een lepeltje soepel gaat of niet. Onze zoon hapt wel maar sinds een weekje niet meer. Kunnen de tandjes zijn maar misschien herkent iemand dit, gaat dit vanzelf over en gewoon blijven aanbieden? En kan het ook aan het lepeltje liggen?
 
Ik gebruk de warmtelepeltjes van Nuby...Deze hebben zachte randjes en je kunt als het hapje te warm is want dan verkleurd het lepeltje en dat gaat erg goed..Ik heb weleens een gewoon plastic lepeltje geprobeerd maar dat vind ze niks...
 
Hier gebruiken we zowel die zachte van Nuby als hardplastic lepeltjes en dat gaat allemaal goed.

Weet niet waar het aan kan liggen dat je zoontje minder goed hapt, maar ik zou het gewoon afentoe biljven proberen zonder het op te dringen!

Wat onze zoon trouwens erg leuk vindt is na het eten nog zelf even met de lepel 'happen' (doe er niks op, het gaat meer om de beweging naar de mond)
Misschien dat jouw zoontje dit ook wel leuk vindt en dan weer interesse krijgt voor de lepel? (wel goed oppassen dat hij hem niet tever in z'n mondje schuift!)
 
Terug
Bovenaan