Wat voor soort uitstapjes met baby 7 maanden

<p>Dag dames,</p><p>Ik vroeg me af wat voor dingen jullie ondernemen met een kleintje van 7 maanden. Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik vind het lastig om te bedenken wat ik met hem kan doen qua uitstapjes (vooral met dit rotweer) ik vind dit echt een soort tussenleeftijd waar hij wel heel erg geïnteresseerd is in nieuwe dingen maar het nog wel echt een baby is.. hoe vermaken jullie je kindjes?</p>

Naar de bibliotheek, tuincentrum met dierenafdeling. Als het droog is naar de kinderboerderij, eendjes voeren of gewoon een stuk wandelen. 

Hoi,
mijn zoontje is nu net 8 maanden geweest. Elke week gaan we babyzwemmen.  Vind hij geweldig! En eigenlijk qua uitstapjes.. ga op z’n minst als ik vrij ben zowieso 1x per dag naar buiten om te wandelen. Weer of geen weer. Heerlijk even een frisse neus halen. En als ik familie of vriendinnen opzoek neem ik m’n zoontje mee. Lekker spelen ergens anders.. vermaakt zich prima en past zich goed aan. 
door de drukke week vind ik het soms ook gewoon lekker om geen verplichtingen te hebben en lekker thuis te zijn en even bij te komen van de week (voor m’n zoontje), omdat het soms al “ren en vlieg” dagen zijn. 
Ook hebben we kinderboerderijen hier in de buurt. Nu hij ouders wordt zal hij dit ook steeds meer beseffen en ook een leuk uitstapje!
ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Mijn ervaring is dat ze op deze leeftijd alles wel een avontuur vinden. Gewoon koffie drinken in een cafeetje ook. En dan het liefst spelen met het papiertje van het koekje ofzo. En een beetje op tafel trommelen :)

Als je echt iets mét je kindje wil doen, is zwemmen heel leuk. Kan ook los van het officiele babyzwemmen, gewoon even een uurtje tijdens 'vrij zwemmen'.

Ik ga elke week babyzwemmen met onze zoon. Vindt hij erg leuk! Verder wandelde ik best veel met 'm. Onze zoon vindt wandelen in 't bos altijd erg leuk. Veel te zien voor hem en rustgevend. Ik heb ook wel eens met een vriendin geluncht op het terras op deze leeftijd. Ging ook prima. 

Babyzwemmen of vrij zwemmen is idd heel leuk. 
In sommige plaatsen heb je 'muziekles' voor baby's 
Naar het tuincentrum, half uurtje stil staan bij de dierenafdeling
Ergens kopje koffie drinken 
Naar de stad. Niet uitgebreid winkelen, maar wat boodschapjes halen bij de Hema enzo.
Gewoon een rondje wandelen, of de eendjes voeren.
Boodschappen doen of naar de woonboulevard.

Al deze dingen blijf je eigenlijk doen, ook als je kindje ouder wordt. Mijn oudste dochter is nu 2 jaar en elke dag verzinnen we weer zoiets. Het enige wat we nu extra kunnen doen omdat ze wat ouder is, is naar een (binnen)speeltuin.

Terug
Bovenaan