wat voor speelgoed voor kindje van 17 maanden.

Mijn zoontje is nu bijna 17 maanden, maar kijkt niet meer om naar zijn speelgoed.
Hij kan zich ook slecht zelf vermaken.
Weet iemand wat voor speelgoed ze wel leuk vinden op deze leeftijd?
Het enige wat hij leuk vindt is lopen.

Bedankt

groeten
Rachel

Hi,

Tom is nu 16 maanden en 1 wk :)
Hij heeft 2 grote kisten met speelgoed.. ik zoek ze zo nu en dan uit en haal wat speelgoed weg en leg dat boven neer.. zodat ik het zo nu en dan kan afwisselen.

Tegenwoordig speelt hij alleen met autootjes en de poppetjes die daar in horen (little people) en met zijn loopauto. De rest kan hem gestolen worden.

Zo nu en dan kijken we eens een dvd van Elmo, vind ie ook geweldig.

Tom kan zich zelf wel goed vermaken, maar ik vind het ook leuk om mee te spelen...
samen met de autootjes door de kamer scheuren ;)

Nens

Onze zoon van 18 maanden,
speelt het allerliefst buiten in de zandbak.
Binnen zijn de duplo blokken op dit moment erg geliefd.
Ook zijn loopauto vind ie erg leuk.
De rest kan hem ook gestolen worden...

Maud is bijna 17 maanden en er is elke periode weer ander speelgoed favoriet merk ik.
Buiten is dat vooral zand met bijbehorende schepjes en emmertjes en een glijbaantje.
Binnen is het vooral poppen, duplo, andersoortige blokken die ze opstapelt en met veel plezier omgooit, boekjes, een bal, vormenstoof. Al met al het speelgoed waar net iets meer uitdaging in zit dan een geluidje of zo. Kortom speelgoed waarbij ze moeten leren (stapelen, vormpjes ergens in krijgen, gooien/werpen, benoemen)
en....wilde spelletjes.......

Onze tweeling is 17 maanden. Thijn is dol op lopen, dus hij loopt de hele dag rond. Tussendoor gooit hij alle boeken uit de kast, gooit een bak met duplo op de kop, speelt er even mee, pakt zijn loopauto. Hij speelt overal maar heel even mee. Maar als je aan tafel gaat zitten met hem, dan vindt hij puzzelen ook leuk, ook al kan hij dat nog niet echt. Hij geeft de stukjes aan en dan leggen we die samen in de puzzel.

Tess is dol op boekjes, plaatjes kijken, maar ook op de duplo, blokken, maar ook nog steeds op speelgoed met geluidjes.

Hier ook graag buiten spelen. Binnen zijn vooral de blokken en de puzzels in trek. Blokken stapelen, omgooien en weer in elkaar zetten (we hebben van die holle blokken), en sinds een week of 2 snapt dochter (17 mnd) het concept puzzelen, vindt ze ook geweldig!

hier een zoontje van 15 maanden

little people is erg in trek, voel boekjes, dvd zandkasteel, auto's, en een ding van de intertoys

het is langwerpig 7,95 kleur rood met wit, er zit een blauwe druk knop op als je erop drukt komt er een koe uit, een witte draai knop, als je er aan draaid komt er een paard omhoog, dan een groene schakelaar, als je schakelt komt er een schaap omhoog en een gele sleutel dan komt er een hondje, helemaal geweldig, zonder batterijen. en dan nog steeds de ringen toren en dde blokken stoof, maar hier ook vooral rond lopen en niet echt spelen,

hoi

lastig he als ze niet spelen,
mijn dochter , inmiddels ruim 4, speelde ook nergens mee, nooit niet
ze is nu 4 en zit op school, en speelt nog weinig, alleen buiten spelen vind ze leuk

mn zoon van 17 maanden speelt graag met autos, en vanalles
denk dat speelgoed weinig zegt, het is meer hoe je kindje is
ik dacht bij de oudste ook koop dit koop dat, maar keek nergens naar

mischien als ze wat ouder is dat het wel komt,
of mischien speelgoed voor een iets ouder kindje, mischien heeft ze het wel gezien dat speelgoed, bv een houten puzzel ofzo doen

Terug
Bovenaan