Wat voor spenen???

Hallo aanstaande moeders,

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu de laatste dingetjes aan het halen voor de kleine komt en nu heb ik voor de flessen verschillende soorten spenen nodig. Welke kan ik dan het beste halen? 3 standenspenen, kersenspenen?? Ik weet het allemaal niet meer. het is voor mij 7 jaar geleden. De flessen heb ik nog wel, maar natuurlijk geen spenen meer. Welke gebruiken jullie?? Morgen heb ik de intake voor de kraamzorg en dan zal ik er ook eens naar vragen, maar ik lees ook graag jullie reacties.....

Alvast bedankt

Groetjes Natasja

33 wkn zwanger

Hoi Natasja,

Om te beginnen zou ik een speen nemen met 1 klein gaatje die speciaal geschikt is vanaf de 1e dag. Een 3 standenspeen is meer bedoelt voor wat later, omdat dat heel snel gaat, zelfs op stand 1. Of je een kersenspeen of ander model neemt is afhankelijk van de fles.

Geniet nog even van je laatste weekjes,

groetjes, Yvette

meestal zijn de spenen genummerd, nr1 (met 1 gaatje)  is voor 1e paar maanden, nr2 (met 2 gaatjes) voor daarna. Vorm, bijv kers is volgens mij kindgerelateerd. Daar zou ik nu nog niet voor kiezen.
1/2/3 spenen adviseerden ze mij voor pap, dus pas voor later. Daar zitten geen gaatjes, maar een gleufje/ spleetje in, dus kunnen we groffere stukjes door
Voorspeodige zwangerschap en succes ermee!
Groetjes Mira

Terug
Bovenaan