wat voor thee mag mijn dochter hebben?

Hoi,
Onze dochter is ruim 10 maanden oud en drinkt normaal gesproken multivitamine sap (aangelengd met water) van het huismerk Super de Boer. Nu heeft ze vorige week van mij wat thee gehad (zuidvruchten), maar mag ze dat eigenlijk wel hebben ivm bepaalde stoffen ofzo? En zo nee, wat voor thee mag ze dan wel hebben, ze vind het wel lekker. Gewoon water wil ze niet.
Graag jullie tips/reacties.
Groetjes Daantje
 
Hoi

Ja hoor gewoon proberen! Het CB zei dat je er gewoon een flinke scheut melk doorheen moet doen, dan is het altijd goed. En trouwens, vroeger werd er veel minder nagedacht over voedsel en drinken voor baby's, misschien wel te weinig, maar tegewoordig wordt er wel wat teveel nagedacht vind ik!
Gewoon nuchter blijven en op je gevoel afgaan en gewoon proberen!
Ik ben ook groot geworden met gewone thee, en vele andere producten die nu niet 'meer goed zijn'.

Succes!
 
Gewone thee zit oa theine en looizuur  in en kunstmatige aroma's;  stoffen waar kinderen op kunnen reageren. Ik heb altijd voor kruidenthee gekozen van zonnatura. Heb je ook in lekkere smaakjes en zijn gewoon natuurlijk.
 
Bij de Tuinen heb je Rooibosthee uit Afrika (beetje gelige doos met tekening erop). Dit is zonder looizuur etc. Het is heel goed tegen allergien en goed voor maag en darmen. Ik geef het mijn zoon regelmatig, ook maak ik vaak pap ervan (ipv water dus thee) want dat is goed voor zijn stoelgang!! Veel succes
 
Ik geef mijn dochters ook gewone thee, ze zijn 10 maanden en 2,5 jaar. De oudste is ook dol op smaakjes thee.   En inderdaad wat Titiana zegt, wij zijn er ook groot mee geworden. In "mijn tijd"   was er geen opvolgmelk, kruidenthee of diksap, wij kregen  water of thee, en heel af en toe ranja.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan