wat voor verwachttingen bij kraamzorg ?

hmimes

New member
Hoi dames ,
Ik vraag me af wat we kunnen vewachten van de kraamzorg dat ze doet sommige die houden meer van op hun gat zitten en zijn bezig met het dossier .
Alsof daar veel tijd in zit . Ik lees soms dat de mama verwend wordt etc heb dat vorige keer niet meegemaakt . Nemen jullie gelijk een weegschaal in huis 1e week te huur ? Die van mij komt met zo een weegzak van die ouderwetse . Vraag me af of die betrouwbaar zijn .Ik heb een heel zwaar bed dus kunnen geen klossen onder . Ze vragen dan om een extra matras op te zetten , ik ga dat niet kopen voor 1 week . Hoelaat willen jullie dat ze komt en hoelang ? Ik krijg gelijk 49 uur
 
Bij mij was ze er voor mij voor mijn zoontje en voor de huishoudelijk taken die moeten. Dus wc elke dag elke dag je bed verschonen en als ze tijd had deed ze een wasje en wat strijken. En elke dag mijn dossier van mij en de baby goed bijhouden.

Ik kreeg elke dag een lekker ontbijtje op bed lekker vers fruit noem het op. Ook doen ze elke dag je controles( lees kijken daar beneden of het goed heelt je temperatuur en je hartslag meten.)

Elke dag mocht mijn mannetje lekker in badje en daar hielpen wij dan uiteraard mee. Ze kijken of je kindje goed plast en of hij/zij ontlasting heeft. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat betreft het wegen hier deed ze dat toen met een soort zak met een weeg ding eraan. Prima hoor. Ik zou echt geen weegschaal huren. Waarom zou je het kost alleen maar geld.n

En wat betreft je bed, het moet wel aan een bepaalde hoogte voldoen anders mogen ze volgens mij weigeren jou bed te verschonen enzo.

Hopelijk zo een beetje genoeg info.

En als je denkt wat een verschrikkelijk iemand heb ik dan bel je gewoon de kraamzorg waar jij bij aangesloten bent en dan geef je aan wat jou niet bevalt.

Ze bellen sowieso een x in de week om te vragen hoe het gaat.

Succes.
 
bedankt voor de info de mijne deed al die dingen niet die zei constant wat is het netjes ik hoef niks te doen . Terwijl ze wel wat kon doen . Ze pufte al als we afwasje lieten staan en schreef het ook op dossier pfff . Voor de rest de wel de controles en sanitair op hun manier . Ik at niet en ze deed geen moeite ervoor . Ik had ook haast geen melk daardoor wist ik toen veel .
 
Mmm wat raar zeg. Aangeven in je aankomende intake gesprek en gewoon direct aan de bel trekken.

Ik heb echt een traantje gelaten toen mijn kraamhulp wegging!
 
Zover het nu lijkt krijg ik er een stagiaire bij...
Dus heb straks waarschijnlijk niet 1 maar 2 rondlopen...
Heb nu hulp van mijn moeder om alles op orde te krijgen want met 2 honden kan het nogal een bende worden...
Heb trouwens ook gelijk aangegeven dat mijn honden dus niet voor een kraamverzorgster naar buiten gaan, en ik dus ook iemand moet hebben die met een grote hond en een drukke hond om kunne gaan. Dit geld ook voor de stagiaire natuurlijk...
Verder weet ik eigenlijk niet wat ik verder moet verwachten..
Neem aan dat ze helpen in het huishouden en dergelijke en natuurlijk voor mij en de kleine er zijn...
De vrouw die bij mij was voor de intake heeft ook aangegeven dat mochten ze tijd overhebben dat ze best een keer met de honden een wat grotere ronde kunnen lopen...dus ik heb gelijk geZegt dan moete ze wel stevig in de schoenen staan en genoeg kracht hebben want dat heeft de grote hond ook...van mij hoeft het niet zo nodig en mijn moeder wil het ook best doen...
Maar als ze het aanbieden zeg ik natuurlijk geen nee...zullen ze vast heerlijk vinden...

We zullen zien als het zover is...ben wel heel benieuwd naar de kraamverzorgster...
 
Hoi Hoi,

bij mijn 1ste keer kraamzorg, had ik ook een super lief mens!!!! kreeg idd elke dag ontbijt en vers fruit.
Buiten dat zorgde zei ook dagelijks voor het sanitair,stofzuigde etc etc(wat ze horen te doen) maar deed veel extra s
Toen had zij ook een weegzak, echt niks mis mee.
Kortom ik was helemaal tevreden!
Nu weer bij de organisatie aangemeld, en evt weer om dezelfde hulp gevraagt;) ze gaan het proberen in te plannen dus ben benieuwd...
ik kreeg ook de vraag tijdens mijn intake: mag er evt een stagiere mee? ik heb daar gewoon nee op geantwoord.
ik krijg 64 uur!
 
Terug
Bovenaan