Wat voorn kleding met dit weer

<p style="text-align: left;">Hallo, </p><p style="text-align: left;">Mijn zoontje is morgen 2 weken oud en ben bang dat ik hem misschien te warm kleed met dit weer. Wat doen jullie een pasgeboren baby aan met dit warme weer? En gebruiken jullie de voetenzak in de maxicosi ook nog met dit warme weer? </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Is inderdaad erg lastig. Mijn dochter is nu 5 maanden en dan is het nog lastig. 
Met die weer doe ik haar een kort broekje aan. Maar heb van die grote hydrofiele doeken en elke dag neem ik een schone mee. Ze vindt dit erg fijn zeker als ze moe is trekt ze die beetje over haar hoofd en ze is vertrokken en als het nog fris is stop je die wat beter in. 
Wat mij is meegegeven is dat te warm aankleden gevaarlijker is dan te koud en je kan dat goed testen door te voelen in haar hals. 
Succes! 

Ik zou proberen eerst een rompertje met broekje te doen is dat nog te warm alleen een romper. Voetenzak niet meer gebruiken vooral de aankomende dagen niet. Bij mij in de regio gaat over de 30 graden heen de komende dagen. Met deze temperaturen is vooral met pasgeborene opletten. Heb op mijn werk meegemaakt dat eentje oververhit raakte. Gelijk een emmer met water gebruikt om te koelen. Sindsdien ben ik erg alert op kleintjes met dit weer.

Alleen een rompertje aan kan prima met een graad of 25 hier ook toen gedaan met me dochter toen ze 2 weken oud was. Waar ik wel opletten was dat haar handen en voeten niet koud aan voelde anders trok ik haar toch een dun broekje aan. Let er ook op dat je hem goed insmeert mocht je naar buiten gaan. En als ze ging slapen deed ik een dun lakentje er over. Mijn dochter werd 9 april geboren en een week later kregen we al 30 graden? dus snap precies hoe je je voelt wij wisten ook niet wat te doen.

Het beste kan je idd in de nek voelen. Handen en voeten zijn vaak een ander temperatuur, net zoals bij jezelf. Maar zou in de ochtend rompertje met broek doen en in de middag alleen rompertje. Mijn dochter heeft het al snel warm dus die ligt in de middag in haar luier.  

Terug
Bovenaan