wat vraagjes waar ik vraagtekens van krijg!

Hallo!

Wij hebben een zoontje van 6+1week :)
Wat geven jullie je kleintje zo op een dag? Want onze zoontje sabelde veel aan zijn knuistje in het begin, ik heb me toen eens laten vertellen dat ze dan meer behoefte hebben aan vastere voeding..?
Hij heeft het een hele tij dniet gedaan, maar nu begint hij er weer mee..

Hij krijgt s'ochtends de fles rond 6 uur (nu door de tijdsverandering...was eerst 7 uur)
Dan gaat hij weer op bed, dan slaapt hij ongeveer 1 uurtje.Dan geef ik hem stukjes brood dippen in melk, dit doe ik met gewone melk, dus niet de voeding..
is dit goed?Dan geef ik hem wat drinken rosevisé erbij, drinkt hij ongeveer 40 a 60 cc
Dan gaat hij daarna weer op bed en slaapt hij weer een uur. soms iets langer..dan krijgt hij voeding melk..
Daarna weer op bed (hij heeft veel behoefte aan steeds even op bed)Dan als ie dan weer komt fruithapje met weer rosevisé
tussendoor nog een ligakoekje of een wafel en rond 16 uur weer voeding.. rond 18 uur warm eten,   (Hij eet nog niet veel warm eten hoelang duurt dit voor dat dit went?)
En rond 20 uur weer een fles en dan op bed... doe ik het zo goed?? Of iemand tips?? die flessem zitten idd snel achter elkaar,want hij word vaak dan heel onrustig en jengelig..als we hem dan voeden is het goed en gaat hij lekker slapen,

Dan nog een vraag over het draaien en woelen, Wij hebben hem op bed in een slaapzakje.. hieroverheen hebben we nog een dekentje, niet heel dik hoor.
Maar dit hebben we zo omdat meneertje nogal van het instoppen houd.
Maar gisteren schrok ik me dood! Want hij lag helemaal onder de dekens!!
Ik had hem al laag op gemaakt. Hij frommelt zich er gewoon helemaal onder!
Heb vannacht echt super beroerd geslapen, want nu ging ik steeds kijken of hij niet onder de dekens lag!
Vast maken heb ik niet zulke goeie ervaringen mee..dus das ook geen optie voor ons..

Hoop op tips!!

Groetjes!

Hallo

Over het bedje dan moet je het korter opmaken zodat hij er niet onder kan en over voeding gesproken hier is het schema van shanice
7.00 fles
10.00 fruithapje
12.30 1 boterham met fles
15.45 fles roosvicee koekje
18.00 maaltijd
20,00 fles pap bambix
Maar shanice is nou bijna 9 mnd geef je ook rijstepap of niet dat mag al bambix vanaf 7mnd ivm darmpjes maar iedereen is daar verschillend over. Is het geen idee om met rijstepap te beginnen in de ochtend . Probeer dat maar eens ik zou zeggen succes
groetjes lisette

Hoi,

Het sabbelen op zijn knuistje kan ook teken van een tandje zijn.
Ik weet niet of hij al tandjes heeft of niet?/
Hoeft dus niet persé te zijn dat hij honger heeft.
Of misschien vind hij het gewoon fijn om te doen.
Over het brood stippen in melk, mij is verteld dat ze pas vanaf 1 jaar ongeveer gewone melk mogen hebben, dus als je het in melk wilt stippen zou ik het in opvolgmelk(voeding dus) doen. Maar dat kan natuurlijk overal weer verschillend zijn hoor.
Over het bedje, wat wij hebebn gedaan, is yordi alleen in een slaapzak leggen. En geen dekentje of zo over. Yordi trapte die toch steeds af, ondanks de slaapzak.
Ik had eerst ook nog een overtrekje erin liggen, maar die heb ik er later ook uit gehaald, omdat yordi daar mee ging spelen.
Dus naar mijn mening zou ik het dekentje eruit halen.
In een slaapzak slaapt hij misschien ook wel goed, misschien even wennen, maar dan slaap jij mischien ook weer wat rustiger.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan