wat vraagjes

Hallo,

Ik ben Sanne en ik ben eerstejaars student Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Ik heb nu een vak waarin ik iets moet ontwerpen voor ouders met kinderen in de leeftijd van 3 tot 7 jaar, die in een grote stad wonen.
Ik wil iets ontwerpen dat boodschappen doen met jonge kinderen makkelijker en leuker maakt. Daarom heb ik een aantal vragen:

 1) Tegen watvoor problemen loopt u aan wanneer u met uw kinderen om boodschappen gaat? (zowel op het gebied van kinderen die het niet leuk vinden, als het transporteren van de boodschappen)

2) Watvoor dingen vindt u leuk om met u kinderen te doen?



Verder zou ik het leuk vinden als ik een paar mensen de komende 8 weken nog 1 of 2 keer mag mailen met verdere vragen en voor eventuele feedback op mijn ontwerpen. Het zou handig zijn als mensen die dit leuk vinden hun emailadres achter laten of mij een emailtje sturen

Alvast bedankt!
Sanne
 
Hallo Sanne,

Wat een leuk onderwerp. Waar ik tegenaan loop met boodschappen doen:
-hoe neem ik de boodschappen mee (als ik ga lopen, kan er wel wat in de mand onder in de wagen, maar die is al gauw vol. Ook een rugzak extra meenemen is wel zwaar. Je kan geen ander karretje meenemen als je al een kinderwagen hebt.
-hoe houd ik mijn kinderen bijelkaar? Bij de A-H hebben ze leuke auto-boodschappenwagentjes, waar je een peuter in kunt zetten en een tweede zet je gewoon in de kinderklapstoel (hoe noem je zoiets eigenlijk officieel) voorin de boodschappenkar. Maar dat is de enige winkel en dat kun je alleen gebruiken als je geen kinderwagen bij je hebt, of die moet je weer tijdelijk "parkeren" in de winkel,
-verder lukt het allemaal wel aardig, ik probeer de boodschappen te doen, als de ene op school zit en laat de jongste een kinderboodschappenkar duwen of in een autokar zitten of gewoon voorin de bdschppkar. Dan heb ik ook een kinderzitje op de fiets vrij om boodschappen in te zetten.

Dus momenteel loopt het wel aardig. Het is alleen soms een heel gesjouw!! Zeker nu mijn auto niet door de keuring kwam en ik besloot hem te verkopen.

Veel succes met je onderzoek. Misschien dat je iets aan mijn reactie hebt? Ik hoop dat je iets geweldigs uitvindt!

Groetjes, Linda
 
Hoi Sanne,

Mijn kinderen zijn bijna 4 en 2 1/2, en alleen samen met hen boodschappen doen (op de fiets) is een hele toer. Wat helpt is denk ik duidelijke afspraken maken, en dat ze allebei iets mogen uitzoeken, qua fruit, of toetje. Ze vinden het beiden erg leuk om zelf een rugzakje te dragen, met hun eigen boodschappen erin. Met zoiets moet je wel verder kunnen brainstormen denk ik. Leuke mandjes, of knapzakjes...
Ik heb zelf voor mijn jongens dus een eigen boodschappenrugzakje gemaakt, met naam erop, en geschikt voor de kleine schoudertjes. Maar als het kan, dan doe ik de boodschappen het liefst alleen of maar met één van de twee. Want boodschappen doen, vinden kleine kinderen wel leuk, maar hun ouders vaak niet meer zo!

Succes met je ontwerp!
Mamasan
 
Wat ik nog vergat: gelukkig heb ik een fietskar, qua vervoer. En ik houd ze "zoet " door ook even bij de bakker een lekker bolletje o.i.d. te halen. Ik betrek ze dus echt bij het boodschappen doen. En altijd ook nog even langs bij de dierenwinkel, ook al koop ik er niks, ze vinden het reuze leuk om de papegaaien en konijntjes weer even te zien.

Wel een gekke opdracht vind ik hoor, want zoals ik al zei: kinderen vinden boodschappen doen over het algemeen al erg leuk. Kun je wat bedenken om het voor de ouders ook leuk(er) te maken?

Groetjes Mamasan
(afgestudeerd kunstenares sinds 1996)
 
hoi

Ik heb een zoontje van vier

En waar ik tegen aan loop met winkelen of boodschappen doen, is eigenlijk alleen maar het zeuren, Verder vind hij het heel erg leuk om te helpen met de booschappen in de wagen te doen.
O ja en wat ik nog iets minder vind is dat hij overal aan zit en van alles pakt.

En ik vind het leuk als hij mee helpt en hem bv zegt wat hij moet pakken.

Verder loop ik niet ergens tegen aan. heb er maar 1 dus met vervoer geen problemen.

groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan