Ik heb een zoontje va 15 maanden.
In de nacht maandag op dinsdag werd ik wakker met een vaag pijngevoel in mijn onderrug. Nooit bij stil gestaan dat dat een voorteken kon zijn.
Toen ik dinsdagochtend op 7 uur wakker werd had ik menstruatiekrampen, wel te doen.
Dit zakte iets af. Maar om half 11 in de ochtend kreeg ik het weer (het bleef toen ook) en het werd elk half uur heftiger, maar vooralsnog wel te doen. Ik ben in bad gaan liggen (dit kreeg ik als advies van een kennis die kraamverz. is, zij zei dat mijn baarmoederhals aan het verweken was. Dit wil overigens nog niet zeggen dat het dan ook al heel gauw komt. Om half 8 's avonds gingen de menstruatiekrampen plotseling over in echt weeen. Echt verschrikkelijk. Dit verschil merk je duidelijk of het een wee is of niet.(ik tenminste) vanaf 12 ' snachts kwamen ze om de drie minuten, toen hebben we de vk gebeld die kwam een kwartier later. Is weer weggegaan. Om half 4 weer gebeld, want ik was radeloos. Kwam ze weer, ging prima zei ze.
Om 8 uur de volgende ochtend (woensdag) belde ze zelf maar, want ze had al zo lang niks meer van ons gehoord (ik vond het een hel inmiddels), kwam ze weer en toen was ik niks opgeschoten. Toen heeft ze m;n vliezen gebroken, en om twaalf uur 's middags ben ik bevallen.
Een dikke hel vond ik het, met rug- buik- en beenweeen.
Maar na 14 uren was ik er dan eindleijk van af.