Wat waren jullie eerste tekenen dat de bevalling begon???

Hallo meiden,

Dit is eigenlijk meer voor de meiden die al een kleine hebben.......
Wat waren eerste tekenen dat de bevalling was begonnen????

liefs Ukkie
(35 weken)

Hoi!

Afgelopen oktober ben ik bevallen van ons tweede kindje.
Bij mij waren er eigenlijk geen voortekenen. Ik liep vier dagen over tijd en de weeen begonnen als heftige darmkrampen..Het waren meteen heel heftige weeen. De hele dag had ik nog niets speciaals gemerkt..Dat kan dus ook..Deze bevalling heeft dan van begin tot einde ook maar vier uur geduurd.

Bij  ons eerste kindje had ik de hele dag een soort ongesteldheidspijn..Maar ja, toen was ik ook gestript. In het begin had ik ook niet door dat het al begonnen was.Pas toen het heftiger werd dacht ik dat dit het wel eens kon zijn..

Je hoort vaak dat de slijmprop eerst moet komen, maar ik heb bij beide bevallingen echt geen prop gezien.

Maar maak je geen zorgen, je herkent je weeen op tijd hoor!

Groetjes Maartje

Ik heb een zoontje va 15 maanden.
In de nacht maandag op dinsdag werd ik wakker met een vaag pijngevoel in mijn onderrug. Nooit bij stil gestaan dat dat een voorteken kon zijn.
Toen ik dinsdagochtend op 7 uur wakker werd had ik menstruatiekrampen, wel te doen.
Dit zakte iets af. Maar om half 11 in de ochtend kreeg ik het weer (het bleef toen ook) en het werd elk half uur heftiger, maar vooralsnog wel te doen. Ik ben in bad gaan liggen (dit kreeg ik als advies van een kennis die kraamverz. is, zij zei dat mijn baarmoederhals aan het verweken was. Dit wil overigens nog niet zeggen dat het dan ook al heel gauw komt.   Om half 8 's avonds gingen de menstruatiekrampen plotseling over in echt weeen. Echt verschrikkelijk. Dit verschil merk je duidelijk of het een wee is of niet.(ik tenminste) vanaf 12 ' snachts kwamen ze om de drie minuten, toen hebben we de vk gebeld die kwam een kwartier later. Is weer weggegaan. Om half 4 weer gebeld, want ik was radeloos. Kwam ze weer, ging prima zei ze.
Om 8 uur de volgende ochtend (woensdag) belde ze zelf maar, want ze had al zo lang niks meer van ons gehoord (ik vond het een hel inmiddels), kwam ze weer en toen was ik niks opgeschoten. Toen heeft ze m;n vliezen gebroken,   en om twaalf uur 's middags ben ik bevallen.
Een dikke hel vond ik het, met rug- buik- en beenweeen.
Maar na 14 uren was ik er dan eindleijk van af.

Hallo,

Mijn menig is dat het meer op buikkrampen lijkt. Dat was in mijn geval zo.
Ik dacht als eerste dat het harde buiken waren, want die had ik nog nooit gehad.
Dat dacht ik omdat het ook 1 week tevroeg was. Je gaat er toch een beetje vanuit dat je op de uitgerekende datum gaat bevallen.(bij de 1e). Je weet ook allemaal niet wat erop
je afkomt.
Ik heb er in het totaal 8 uur overgedaan. Dat valt toch wel mee voor de eerste keer.
De weeen vondt ik het ergste (buik, rug en been weeen).
Dat wens ik toch niemand toe, maar bij iedereen is het anders.

Succes

Hoi Ukkie

Afgelopen oktober ben ik bevallen van de tweede. Liep al weken met voorweeën en telkens als ik dacht dat het menes was hield het keurig op. Op een vrijdagavond begonnen om half 10 de weeën en ja dit waren de echte .... ze deden pijn en waren heftig en regelmatig......5 uur later is Jozua geboren en tijdens de uitdrijving zijn de vliezen pas gebroken door de vk (omdat het zo snel ging en de vroedman net op tijd was om hem aan te pakken).

De eerste bevalling begon met het breken van de vliezen, werd 2 keer nat (en ik maar denken dat ik in de broek plaste ha-ha). De weeën kwamen heftig op gang en na 6 uurtjes was ons meiske er.

Echt je herkent het echt als je weeën hebt.

En zo kun je ook aan mijn verhaal zien dat iedere bevalling anders loopt.

Groetjes van Mieke
mama van Lotte (17-02-2004) en Jozua (15-10-2005)

Hi there,
bij mijn eerste was het onmiskenbaar. Ik riep naar mijn man: schat of mijn vliezen zijn gebroken of ik sta te plassen in de keuken. Gelukkig was het 't eerste.
Bij de tweede had ik ongesteldheidskrampen, althans daar leek het op. Na een paar uur krampjes begon ik regelmaat te ontdekken, toen maar met spoed de vk gebeld want ik was pas 33 wkn 6 dgn. Die stelde vast dat mijn baarmoedermond nog niet verstreken was en dus helemaal geen ontsluiting. een uur later kwamen de krampen elke drie minuten een minuut lang. Nog nauwelijks pijnlijk, maar onmiskenbaar weeen. De vk heeft me dan ook doorgestuurd naar het z'huis waar ik binnen een paar uur bevallen ben.

Heel veel sterkte met de bevalling, geniet ervan, het is zo mooi.

Groetjes,
Tineke

thanks meiden voor jullie reacties......
soms denk ik wel eens.....zou dit......
maar jullie zeggen dat je echt wel merkt dat t weeën zijn......dus ik wacht nog rustig af!!

liefs Ukkie

Hallo,

Bij de eerste is het begonnen met weeen, en ik had ook meteen wel door dat het weeen waren. Net of voel je zoiets direct wel. Het bouwde heel geleidelijk op en was allemaal te doen, 6.5 uur later was onze dochter er.

Bij de tweede heb braken de vliezen en daarna kreeg ik een vage rugpijn, Net als wanneer je ongesteld wordt. Zo'n 3 kwartier later kreeg ik persween en toen was de baby er ook al..... In totaal heeft het 2 uurtjes geduurd. Het kan dus heel verschillend beginnen is mijn ervaring.

Terug
Bovenaan