Wat wel en wat niet eten

Mijn zoontje is bijna negen. Hij eet nu eigenlijk al met de pot mee en vind alles lekker behalve potjes groenten.
Ik vroeg me dus af of er dingen zijn die hij nog echt niet mag hebben want als het aan hem ligt eet hij alles op wat er hem voorgeschoteld wordt, Is opzich natuurlijk erg makkelijk maar ik ben bang dat hij straks dingen te eten krijgt die hij misschien nog niet mag hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Ja wat denk je zelf, Op welke leeftijd gaan de meeste kinderen ook alweer met de pot mee eten? Komop zeg even logisch nadenken, beetje flauwe reactie hoor. En wat jouw vraag betreft Daisy, daar zit ik dus ook mee. Ik vraag me af of er niet ergens een site is waar dat soort dingen staan.
 
jeetje anoniem (21,15) negen maanden natuurlijk anders had ik niet op deit forum gezeten natuurlijk.

Andere anoniem, ik ga zo naar het CB en dan zal ik het is vragen.En ik zal inderdaad internet is afgaan misschien dat er inderdaad een site voor is.
 
ik citeer van de keukenkikker:
"Groente
Geef tot zes maanden alleen aardappelkruim, zachte rijst, bloemkool, broccoli, doperwten, sperziebonen, ontvelde tomaat, witlof, courgette of worteltjes. Andere groenten zijn nog niet geschikt. Groenten die gasvorming veroorzaken (zoals kool), kunnen kinderen pas na de eerste verjaardag goed verdragen. Sommige groenten (zoals spinazie en venkel) hebben een hoger nitraatgehalte dan andere. Nitraat is op zich een onschuldige stof die van nature in groente voorkomt. Bij het bewaren en opwarmen van deze groenten èn bij het combineren van vis met deze groenten wordt nitraat echter omgezet in nitriet, en daar kunnen jonge baby's nog niet zo goed tegen. De combinatie van o.a. spinazie en venkel met vis is dus niet aan te raden."
 
Nou op het CB zeiden ze dat hij eigenlijk alles mag behalve gasvormige groenten zoals prei, ui en koolsoorten.
En ook mag het niet met zout gemaakt worden maar dat wist ik al.
In ieder geval badankt voor jullie reacties en de keukenkikker is een erg leuke site met heel veel ideen.
 
Terug
Bovenaan