wat wel en wat niet??

Hallo dames.. ben ik weer. Met een stomme vraag.
Maar wat kan je beter niet en wel drinken en eten als je zwanger wilt worden en bent!
Ik rook niet dus dat is al geen probleem en mijn man ook niet!

Hoi Wilma, ik zeg altijd maar zo..domme vragen bestaan niet. Ik weet dat het heel belangrijk is dat je gewoon gezond eet. Veel groente en fruit. Naar mijn idee worden de eet en drink "regels" pas bij een zwangerschap meer aangescherpt, zoals rauw vlees enzo. Dus ik zou me niet al te druk maken over wat wel en niet te eten, als het maar een beetje in evenwicht is.

Groetjes Marianne

Hai Wilma,

Je moet inderdaad gezond eten, veel groente en fruit. Maar geen rauw vlees, gerookte zalm, rauwmelkse kazen en uiteraard geen alcohol!! Goed je groente wassen (ook voorgesneden uit de supermarkt!!). Beter ook niet teveel kaneel en drop. Maar eigenlijk geldt dat je gewoon alles met mate moet eten. Iedereen heeft er zijn eigen opvattingen over, maar op deze dingen let ik met name.
Succes,
Merijntje (16wk)

Hoi Wilma,

Pas als je zwanger bent moet je op gaan passen met rauw/rood vlees en bepaalde soorten kazen.
Je hoeft je hier nu nog niet druk over te maken.
Als je zwanger bent is er pas contact tussen jou en je vruchtje na 4 weken. Dus vanaf het moment dat je positief getest hebt, moet je dat soort dingen vermijden.
Een lijstje met wat niet te doen/eten kun je vinden op deze site.
Je moet nu wel al oppassen met alcoholgebruik, doe dit met mate.

Terug
Bovenaan