wat wel wat niet?

Hallo dames en enkele mannen,

Het idee dat ik zwanger bent begint zo af en toe wel wezelijk te lijken. went het idee bij jullie ook al een beetje?

ik vroeg me af wat laten jullie nu wel en wat niet sinds je weet dat je zwanger bent.

zo schijnt volgens sommige sites cola energiedrank kaneel dingen   speculaas enzo niet goed te zijn. zelfs thee mag je maar 1 keer paar dag.

Ik moet zeggen ik zelf  let alleen op het niet eten van rauw vlees.
ik dronk zelfde of nooit alcohol. me maag is al paar weken van slag als ik cola of energiedrank drink dus dat drink ik bijna nooit.

groetjes sweetygirly

Hoi,

Roken, drinken & drugs mag niet, rauw vlees en rauwmelkse kazen ook niet.
Voor de rest matig zijn met koffie, cola en energydrankjes.

Ik ben gek op koffie, dronk voor mijn zwangerschap 8   bakjes per dag....nu 3 en een hele pot thee. (rooibos mag altijd)

Voor de rest eet ik eigenlijk alles....ja ook wel eens een biefstukje.

Groeten van Gea

Hallo sweetygirl

Ik ben 28weken zwanger ik hou alleen rekening ermee dat ik geen rauw vlees eet zoals bv filet american, tartaar etc..... en geen rauwe kaas etc.. dus ook geen brie.
En ik hou er een beetje rekening mee dat als ik uit eten ga of ergens op de markt wat koop goed kijk wat ik koop of eet en of het wel hygiënisch is en als ik uit eten ga bestel ik alleen eten wat ik zelf ken zodat ik weet wat de ingrediënten ervan zijn.
Voor de rest bak ik zelf het vlees wat extra langer om alle bacterien te doden, ik drink nog gewoon koffie als ik daar zin in heb, ben geen koffie drinker dus is vaak 2 kopjes per dag.
En verder eet ik gewoon waar ik zin in heb.

Verder geen drank en niet meer roken (drugs ook niet maar heb ik nooit gebruikt)

Brie kun je gewoon eten, als het maar geen rauwmelkse brie is. Als dat al zo is, dan staat dat op de verpakking. Je zult die hier niet zo snel vinden hoor!

Op de website van het voedingscentrum (klik hier) vind je een prima overzicht van wat wel en niet mag en kan en waar je mee op moet letten.

Aan die richtlijnen houd ik me ook maar gewoon. Nu is de kans dat er iets fout gaat als je per ongeluk een keer "zondigt" tegen die regels minimaal. Dus het is nog niet meteen het einde van de wereld.

Fijne zwangerschap verder gewenst!

oke julie zijn ook niet zo dat je niets meer eet of drinkt.
drinken doe ik zelfde of nooit dus nu maar ff helemaal niet. drugs heb ik nooit gebruikt en roken heb ik ook nooit gedaan ik heb astma dus ik lette er al op als ik bij vrienden was die wel rookte.

ik houd niet van brie. zo af en toe drink ik nog wel een slokje cola van me vriend of een slokje energiedrank   mar dan gaat me maag in protest.

groetjes sweetygirly

In het boek van Kluun: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, staat dat je een appeltaart per dag moet eten wil je teveel kaneel binnenkrijgen...

Ik denk dat rauw vlees, gerookte zalm, de kattenbak verschonen (met handschoen), wroeten in tuinaarde (met handschoen), geen alcohol en niet roken het belangrijkste is. Rauwe eieren zou ik ook vermijden.

Ik zit nu op 38 weken, en heb gewoon gegeten zoals ik altijd at, met uitzondering dan van bovengenoemde.

hoi sweetygirl,

Mijn VK gaf heel veel dingen wat ik beter moet laten staan en/of moet opletten.

-geen alcohol (dronk 1 fles wijn per week)
-geen rauw vlees en rauwmelk kazen
-als je vis eet alleen vers van de visboer (zalm, paling etc) dus niet uit de supermarkt door de vacuum trekking als het uit de supermarkt komt.
-verse groenten en sla mag niet langer dan 2 dagen in de koeling blijven liggen dus zoveel mogelijk vers te eten

en de rest wat hieronder al staat :)

Terug
Bovenaan