wat wil je je kinderen meegeven?

A

Anoniem

Guest
ik ben wel eens benieuwd wat jullie nou belangrijk vinden voor jullie kinderen
welke normen en waarden vind je belangrijk
wat geef je ze mee?

en wat heb jezelf van je ouders meegekregen

respect voor anderen, iedereen in hun waarde laten, gastvrijheid, niet te snel (ver)oordelen, geven en nemen, onafhankelijk kunnen zijn, maar ook behulpzaam,  je  eigen weg kiezen (voor jezelf keuzes maken, en zelf een eigen mening vormen ipv anderen klakkeloos te volgen), doorzetten, maar ook moedig genoeg zijn om op te geven als echt iets niet bij je past, de keuzemogelijkheden van geloof (zonder dat op te dringen), open staan voor andere meningen en voor alles wat anders is,  niet over je heen laten lopen.

en zo kan ik nog wel even doorgaan!!

groetjes
Mie

Tja, Mie heeft ze al bijna allemaal gehad! Hahaha!
Die zij daar neergezet heeft vind ik ook allemaal heel belangrijk!
En dat heb ik ook allemaal van mijn ouders meegekregen.
Wat ik wel "anders" zou doen als hun, is vaak tegen haar zeggen dat ik van haar hou! Ik heb altijd zeker geweten dat mijn ouders heel veel van me houden, dat is niet het probleem,maar we zeiden het nooit!
Daardoor (of niet?) kon ik dat ook niet tegen mijn vriend zeggen in het begin, heel raar. Dat heb ik echt moeten leren! En nu zeg ik het elke dag wel 100 keer tegen ons dochtertje hahaha.

inderdaad! Mijn ouders zeiden dat ook nooit tegen mij. Volgens mij is dat ook niet echt Nederlands. Mijn turkse schoonfamilie zegt het wel vaak. Zit daar veel meer in de cultuur ingeburgerd. Mijn man zegt het ook veel vaker tegen ons zoontje dan ik. Ik moet daar veel meer bij nadenken.

groetjes
Mie

Grappig dat houden van. Vanuit huis werd die ook niet vaak tegen me gezegd, terwijl ik zeker weet dat het zo is hoor!

Heb er zelf ook moeite mee om te zeggen, zeg eerder: mama houdt van je, dan ik houdt van je.

STom hem

Carina

hahaha carina, daar zeg je wat...ik zeg namelijk ook altijd: mamma loves you!!!
Nooit over nagedacht eigenlijk, ga dadelijk toch maar eens "ik hou van jou" tegen haar zeggen! hihi ! kan het nu wel hoor, zeg het ook vaak genoeg tegen mijn mannetje!
Maar waarom zouden zoveel mensen daar moeite mee hebben? zou het echt zijn omdat het thuis nooit werd gezegt?

Terug
Bovenaan