Wat worden kleine kindjes snel groot

A

Anoniem

Guest
Kreeg vandaag post van de basisschool waar de oudste na de vakantie naar toe gaat. Met de brief in mijn handen komt het allemaal toch wel erg snel dichtbij, ja kleine kindjes worden groot.
Ik weet nog dat hij bijna 4 jaar geleden werd geboren, 6 weken te vroeg, maar toen al dapper en strijdvaardig. Iedereen stond er toen al versteld van hoe goed hij dronk ed.
Nu is hij een eigenwijze bijna kleuter van 110 cm lang en bijna 20 kilo.
Voor hem kan het allemaal niet snel genoeg gaan, hij vraagt me nu al de hele dag wanneer hij naar school toe mag.
Ik ga eerst nog maar eens genieten van de vakantie, want daarna moet ik er toch echt aan geloven dat hij niet meer de hele dag thuis is bij me. Van mij mag die vakantie nog heel lang duren.

Liefs Saskia

Hoi saskia,

Het gaat inderdaad allemaal super hard en bij elke leeftijd hoort weer iets nieuws. En nu dan weer school. Geniet nog maar even van je grote vent. Het is alleen wel fijn dat hij er zelf zo'n zin in heeft, dat maakt het iets makkelijker denk ik.

groetjes

Linda

Hoi Saskia,

het gaat inderdaad hard he!!
Noa, mijn dochter is 16 mei 4 geworden en  gaat dus al een paar weekjes naar school en vindt het helemaal super. Zeker omdat ze nu ook naar de school van Jelle (mijn oudste) gaat.
Jelle wordt in september alweer 7 ook al zo groot, hij is trouwens ook 6 weken te vroeg geboren. Was Daan wel op tijd?
Noa wilde met 28 weken alkomen en ik lag dus toen al aan de weeenremmers,uiteindelijk heeft ze het tot 37 weken gered.
Levi is de enige waarbij ik geen weeenremmers heb gekregen maar het heeft wel continu gerommeld. Hij is 4 weken te vroeg geboren.
Heeft jouw oudste er nog "iets" aan over gehouden, aan zijn vroeggeboorte?

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Mijn oudste heeft er gelukkig niets aan over gehouden dat hij zo vroeg op deze wereld kwam.
Maar wij zijn er tijdens de   zwangerschap wel altijd vanuit gegaan dat hij wel eens eerder zou kunnen komen, hebben dus ook geen moment paniek gehad toen hij zo vroeg kwam. Dit in tegenstelling tot iedereen die rond je bed staat op dat moment, want die staan bijna allemaal te stressen.
Het was ook dat we hem van de artsen na 1 week ziekenhuis niet mee naar huis mochten nemen, terwijl de verpleegkundigen zoiets hadden van dit kunnen jullie ook wel thuis doen. Uiteindelijk heb ik hem na 15 dagen (bijna een week eerder dan volgens protocol ziekenhuis) mee naar huis mogen nemen.

Ik ga er maar van uit dat hij een reden had om zo vroeg ter wereld te komen.

Bij Daan zeiden wij al dat hij zeker tot 42 weken zou blijven zitten, gelukkig is hij na 39 weken en 1 dag geboren.
Gewoon mooi op tijd en heerlijk thuis, wat een verschil met een ziekenhuis bevalling.

gr Saskia

Hoi Saskia,

pfff lijkt me erg emotioneel, als je kind al weer naar de basisschool gaat. Steeds een stukje loslaten. Gelukkig heeft je zoontje er zelf al zin in, scheelt een hoop kopzorgen denk ik. En de vakantie is nog lang niet voorbij!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan