wat wordt er gedaan bij nacontrole?

Hallo allemaal,

ik hoor iedereen over nacontrole door de dokter of vk. Tegen mij is er dus niets gezegd. Maar wat houdt die nacontrole in, misschien moet ik dan uit mezelf nog eventjes naar de dokter gaan.

Groetjes Yolanda

Mijn nacontrole was een gesprek met de gyn. Hoe ik de bevalling had meegemaakt en zo (voor het geval je een trauma hebt, denk ik) en hoe het nu ging met mij en de baby. En of ze nog even 'moest kijken hoe het er uit zag'. Nou, dat hoefde van mij niet. Oh, en of ik en mijn man al weer sex hadden en zo.

Niks bijzonders dus... Je zou je huisarts even kunnen bellen, of je vk.

Groetjes, Marisa

hoi
de nacontole had ik 6 weken na de bevalling,even vragen hoe het met ons ging,en ze hebben het dan over voorbehoedsmiddelen.wat de opties zijn.verder had ik geen gepluk aan mijn lichaam want ik had geen hechtingen en was niet ingescheurd.het stelde weinig voor die controle.
groetjes petra

Ik ben in het ziekenhuis bevallen met behulp van de vacuumpomp en moest op nacontrole bij de gyn komen. Misschien hangt het van het verloop van je bevalling af of je nog terug wordt verwacht.
Hij vroeg inderdaad hoe het ging met mij en de baby en of ik nog vragen had. Als ik wilde kon hij even kijken of alles goed genezen was. Ik vond dat prettig zodat ik zeker wist dat alles goed was.
Als je het prettig vindt om nog even gecontroleerd te worden zou ik gewoon zelf de verloskundige of huisarts bellen voor een afspraak.

hai allemaal,

bedankt voor het reageren. Ik heb inderdaad zelf maar een afspraak gemaakt bij de dokter en dan hoor ik vanzelf wel hoe of wat.

Groetjes Yolanda

hoi,

mijn nacontrole was precies 6 weken na de bevalling standaard gesprekje hoe heb je de bevalling ervaren, menstruatie al op gang gekomen?, anticonceptievraag?, en uiteindelijk nog een onderzoekje naar je buik bij mij was bv de baarmoeder nog niet ver genoeg weggezonken als dat ie had moeten zijn gevolg van zwaar tillen, dat was het wel zo,n beetje ohja en natuurlijk het kleintje bewonderen.

groetjes bianca

Hoi,

Ik heb een keizersnede gehad en kreeg na 6 weken de nacontrole bij de gyn. Ze vroeg hoe ik de bevalling ervaren had (is spoedkeizersnede geworden). Of ik nog vragen had. Maar ook wat er zou gebeuren als ik nog een keer zwanger zou raken (geen thuisbevalling meer en controle bij gyn vanaf 34 weken en grote kans op een keizersnede).
Ik vond de nacontrole prettig. Ze heeft  op mijn verzoek nog naar het litteken gekeken.

Groetjes Sonja  

Terug
Bovenaan