Wat wordt onderzocht bij patholog.anatomisch onderzoek?

Hi Meiden,

Gisteren curretage gehad van mijn overleden babietje. Nu zei de gynecoloog naderhand dat het vruchtje was opgestuurd naar het lab. voor pathologisch anatomisch onderzoek. Weet iemand wat dan wordt onderzocht? Is dit alleen op de ziektes (bof, toxopl.) en infecties  of ook op chromosomen/andere aanlegstoornissen?

groetjes max

Hoi Max

ten eerste wat erg dat je kindje is overleden,
naar mijn weten wordt er bij PA(pathologisch onderzoek) op allerlei dingen onderzocht, wat jezelf al zei op diverse ziektes,maar ook   erfelijke aandoeningen en chromosomen worden onderzocht. Kortom ze gaan alle mogelijkheden na die mogelijk kunnen vertellen wat de oorzaak is van het vroegtijdig overlijden van je kindje.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Heel veel sterkte en hopelijk komt er na het onderzoek duidelijkheid over het hoe en wat..

Groetjes

Hoi Max,

Bij mij is het vruchtje beide keren na de curetage onderzocht. De eerste keer was het een windei, maar geen reden waarom. De tweede keer een vruchtje van 6 weken. En ook daarbij is niks gevonden. Wat ik hiermee wil zeggen is: ga ervan uit dat ze niks zullen vinden. Je hoort het maar zelden dat er echt een reden is. Tenzij er een reden is om dat te vermoeden. Volgens mijn gyn onderzoeken ze standaard het vruchtje na een mk.
Meid, ik hoop dat je gauw meer weet.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan