wat zal dat toe leiden.

Bijna een jaar geleden (september) stond ik voor de beslissing, gaan we
voor een kindje samen, of ga ik op zoek naar ander werk. We wilde toch
wel heel graag een kindje dus de keuze was zo gemaakt.

Nu is het alweer juli en heb een zwangerschap van ruim 4 maanden achter
de rug, maar een kindje is er nog niet en ook nog niet op komst.
Ondertussen ben je dan wat illusies armer, en weet je dat sommige
dingen zich niet laten plannen.

Nu heb ik er twee sollicitaties uitgestuurd en vanmorgen had ik (ik
wilde eigenlijk niet testen deze maand, maar ach ja ik had nog zo'n
ding liggen) een positieve ovutest. Dus die kans laten we ook niet
lopen.

Poeh dat kan me een zorgen gaan geven, maar wel leuk. Duimen jullie
voor me dat ik én een leuke nieuwe   baan vind en over 9 maanden
een kindje in mijn armen houd?

Zou toch te mooi zijn, ik blijf gewoon doordromen.

Miep

Hoi Miep,
Ik weet precies wat je bedoelt. Wij hadden ons ingeschreven voor een nieuw huurhuis in Ypenburg en toen bleek dat ik zwanger was. Maar dat is helaas misgegaan en we zouden nog 2 jaar wachten op een huis. Nu krijgen we toch de kriebels en komt onze flat te koop te staan en gaan we ipv naar Ypenburg naar Zoetermeer. Ook ik zal ander werk moeten gaan zoeken want ik werk nu in Naaldwijk.Daar komt nog bij dat we toch weer zo snel als het kan zwanger wilen zijn.
Wat doe je dan als je een sollicitatiegesprek hebt??? Vertellen of niet?????( dat we er mee bezig zijn dan he). Ik denk niet dat ik dit zal gaan vertellen. Ik weet het nog niet.
We kunnen nu wel op ons gemakje gaan verhuizen dat wel, maar ik had toch liever mijn kindje gewoon geboren zien worden.
Veel liefs en doe wat je hart je ingeeft !!!!

Gaby  

heee Miep,

Wat hebben wij vrouwen toch wat. Ik herken dat wat je omschrijft ook maar al te goed. Ik werk nu 3 jaar op dezelfde plek en ja hele leuke afwisselende baan maar mijn directeur ja beste man maar om mee te werken soms erg lastig. Ik zit bij hem op dezelfde kamer en ja.....soms erger ik mij en wil ik echt wat anders.

Maar er is altijd wat, eerst wachten tot mijn vriend een vaste baan zou hebbent, nou die heeft hij inmiddels al een poosje...daarna hebben we ons huis gebouwd, druk genoeg met andere dingen dus maar even niet solliciteren. Dan de kinderwens....als je  een kind krijg heb ik bij mijn huidige werkgever alle mogelijkheden...dus ja dan eerst maar wachten tot er een kindje komt/is. Maar net als je omschrijft dat duurt toch wel lang.... en die baas ja die verandert niet.

Heb inmiddels de keus gemaakt om volgend jaar een studie te volgen(waar ik makkelijk een periode uit kan zonder al te gekke dingen, daar houd ik dan toch wel weer rekening mee). Als ik die studie heb afgerond zal ik toch wel een keer een kindje hebben of zwanger zijn. Dan wil ik nog een paar uurtjes inleveren en ziet de wereld er heel anders uit.

Ik heb het afgelopen jaar 2 of 3 keer gesolliciteerd en iedere keer mij afgevraagd wat zal ik antwoorden als ze me die beruchte vraag stellen. Ik houd van eerlijkheid en zou het niet ontkennen, maar kan daar ook rustig verkondigen dat we al een poosje bezig zijn en dat het nog rustig een tijd kan duren..... Als je goed bent in je werk wordt je niet afgerekend op een zwangerschap, denk ik.

Meid ik hoop voor je dat je een nieuwe baan krijgt en een nieuw leven.......in ieder geval succes en go for it...

Liefs van mij

Hoi Miep,

Natuurlijk duim ik voor je! Voor zowel een nieuwe baan als voor een kindje. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat kindje bij jullie een beetje voorsprong krijgt van mij.
Spannend om aan een nieuwe baan te beginnen. Ik zou niks vertellen over mijn kinderwens als ik ging solliciteren. Als het zover is, is het vroeg genoeg om daarover te beginnen. Geef ze niet bij voorbaad al de keuze om je daarom af te wijzen. Je hebt ze veel te bieden. Dat moeten ze eerst zien!
Veel succes!

Groetjes, Kat

Lieve Miep,

Spannend allemaal!

Zul je zien, over een paar maandjes ben je én zwanger én heb je een nieuwe baan!! Juist een beetje  afleiding is misschien wel net wat je nodig hebt om (weer) zwanger te worden.

Ik heb geen idee of ze op een sollicitatiegesprek naar een kinderwens vragen. Maar als ik jou was zou ik dat niet vertellen. Als het zo ver is dan is het vroeg genoeg.

Suc-6 met klussen en de brief schrijven (dat klinkt als een druk weekend )

Groetjes Nanda

Hoi Meiden,

het voelt zo goed he, dat ik nu eindelijk die stap heb genomen om mijn huidige werkgever achter me te laten. Ik heb er veel geleerd, maar het spoor loopt dood.

In principe mag men tijdens een sollicitatiegesprek niet vragen naar een kinderwens. Ik zal er zelf niet over beginnen en aangezien ik al twee kids heb, acht ik de kans klein dat men er naar vraagt. Zeker ook gezien mijn leeftijd van ahum 35 jaar.

Mocht men er wel naar vragen, dan zal ik antwoorden:
Een vrouw die geen kinderwens heeft, kan alsnog die wens krijgen. Het hebben van een kinderwens leidt niet altijd naar een zwangerschap en een kind.

Tja en dan is het natuurlijkd e reacties afwachten.
Ik verwacht eigenlijk niet dat er naar gevraagd wordt, en van het ene bedrijf weet ik dat ze ontzettende goed kinderopvangregelingen etc. hebben, dus dat zit wel goed.

Nou meiden, ik vind het allemaals panend, het voelt lekker en het geeft wel wat energie.

Kus
Miep

Hoi Miep,

Super dat je hier mee bezig bent! Natuurlijk duim ik voor je dat de sollicitatie goed uit zal pakken!! Inderdaad mogen ze niet vragen naar een kinderwens, ze weten natuurlijk wanneer ze een vrouw aannemen dat deze kans erin zit!
Verder veel suc6 met het klussen!!! Het is je zo gegund dat het je nu eens mee gaat zitten!!

Veel liefs Ineke

Hoi Miep,

Mijn duimen en tenen draaien op volle toeren!!!!!
Ik hoop het voor  je, na zoveel verdriet mag wel weer 's iets heel positiefs staan!

Liefs Anne

Enne...ook sucses met je sollicitatie's

Terug
Bovenaan