wat zal ik doen wat betreft fruit?

Afgelopen dagen heeft Vera een paar keer om half 11 fruit gehad, zodat ik de ochtend kon werken en om half 1 de 2e voeding zou kunnen geven als ik thuiskwam. Ging perfect. Ik zorgde er uiteraard voor dat ze keurig de 5 keer voeding per dag kreeg.

Gisteren gaf ik de d-druppels (mte hetzelfde lepeltje als het fruit) en ik zag haar heel enthousiast reageren bij het zien van het lepeltje. Helaas........ hte waren de druppels en ik kon zien dat ze dag jammer vond.

Nu zit ik dus te twijfelen haar toch elke dag fruit te geven. Kennelijk ziet ze er naar uit. Ze is 5 maanden en 1 week.

Zucht.. die eeuwige twijfel.. alsof je het nooit goed doet he?

Oja, ze is 3 avonden braaf zonder huilen gaan slapen. Precies de avonden dat ze fruit had gehad die dag!! Gisteren was het weer huilen (en geen fruitdag..)

Als ze er goed op reageert, en jij kunt zo rustig gaan werken, dan zou ik het gewoon doen. En aangezien babies houden van elke dag hetzelfde zou ik het dus ook geven op de dagen dat je niet werkt! Tsja, twijfels blijf je houden, ook bij je zoveelste kind volgens mij!

groetjes,
Sabine

Ik zou gewoon ook het fruit geven op de dagen dat je niet werkt. Over ruim drie weken zou je er anders toch mee beginnen. (Jij wilde toch met 6 maanden beginnen met bijvoeding?)  Misschien is ze er gewoon aan toe. Voor haar is er dan ook minder verandering in het ritme op de dagen dat jij weg bent.

Groetjes Ilona

Hoi

Ik zou het ook gewoon elke dag geven hoor. zeker als ze er zo goed op reageert en het lekker vind. Het is voor haar dan gelijk ook weer een stukje regelmaat.

Erg he, die twijfels. Voor een ander weet ik het altijd zo goed te vertellen, maar hier moet ook vaak een ander juist het goede advies geven.
Ik heb tussen rachel en danny 3 oppaskindjes gehad en dacht dat ik daar best zeker door geworden was, maar van jezelf voelt toch altijd weer anders

groetjes irene

hoi!
ik zou het ook geven hoor, je bent eigenlijk toch al een beetje begonnen, dus misschien is het effect van niet geven tot 6 maanden toch al teniet gedaan! ik geef het ook al, nynke is volgende week 6 maanden, ben er vorige week mee begonnen.
groetjes,
daphne

Bedankt voor de reacties! Ik heb net dan besloten fruit te geven. Wat een glimlach op haar gezicht zeg! En ze had het vrij vlot op, zo gretig!

Gek he, Marielle kreeg gewoon met 4 maand fruit, was toen zo. En nu maar moeilijk doen omdat het nu niet meer zo hoort ;-)

Hoezo hoort het nu niet meer? Volgens mij verschilt dat per CB of gewoon welke visie je hebt. Hier werd het door het CB juist aangeraden.
Quinn krijgt het al vanaf dat hij 4 maanden is. En hij vindt het lekker.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan