wat zal ik doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben vandaag 6 wk zwanger.
Heb een zoontje van   2 1/2 jaar. Voor hem een miskraam gehad met 2 currettages.
Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de vk voor maandag 31 juli.
Het voelde wel oke, ik heb nergens last van.
Maar nu krijg ik weer twijfels en onrustige gevoelens. Ik wil weten of er een hartslag te zien is. Dan pas krijg ik wat rust. Zal ik de vk (assistente) bellen of ik eerder kan komen????????
Wat vinden jullie?

Ik heb geloof ik onder een ander topic gelezen dat je met 6 weken nog niet zoveel kunt zien. Zeker nog niet met een niet-vaginale echo. Dus als je eerder gaat word je misschien nog wel onzekerder omdat ze misschien zeggen dat er alleen een vruchtblaasje te zien is zonder detail erin, wat prima normaal kan zijn in zo'n vroege zwangerschap. Ik denl persoonlijk dat je beter nog even op je tanden kunt bijten en afwachten.
Want zeg nou zelf als deze week blijkt dat alles goed zit denk je morgen alweer: oh je, maar mischien...damn kun je elke dag wel een echo laten maken!
Die onzekerheid hoort er helaas bij denk ik.
groeten Elke

Hoi.
Je kunt natuurlijk altijd de verloskundige bellen en met haar overleggen.
Ik heb zelf met 7 1/2 week een (inwendige) echo gehad en toen kon je het hartje al duidelijk zien kloppen. Ik zou gewoon even bellen zij weten beter vanaf wanneer je iets kunt zien denk ik. Heel veel succes!!!!
Liefs Mikkie 12wk

Hoi,

Ik heb met 6 weken en 3 dagen een inwendige echo gehad waarop een prachtig kloppend hartje te zien was. Bel gewoon naar de VK. Geef aan dat je eerder een mk gehad hebt. Misschien mag je dan eerder komen. Ik kreeg zo vroeg een echo omdat ik bloedverlies had.
Maar ik heb ook 2 keer een mk gehad. En bij de laatste keer gaven ze aan dat ik daardoor een vroege echo kon krijgen. Om mij wat gerust te stellen.

Fijne zwangerschap!
Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Terug
Bovenaan