wat zal ik doen?

Ik heb al vaker over mijn situatie op deze forum geschreven, waar ik thuis hoor weet ik niet,maar voel zo veel verdriet, vandaar ik mijn stukje maar bij verlies en verdriet neer zet.
Ik ben een moeder van 28 jaar, dochters van bijna 5 en 20 maanden en 28 weken zwanger van een zoontje.
Mijn 2 dochters zijn uit een eerder huwelijk en relatie van 13 jaar.
Heb sinds anderhalf jaar een vriend.

Nou goed let's get to the point. Mijn vriend wilt geen relatie meer met mij.
En nu wilt hij er alleen maar zijn als vriend/vader door de zwangerschap en daarna voor de baby.
Ik hou wel van hem en wil nog steeds graag een gezinnetje..

Op dit moment vindt ik hem erg egoistisch..we zouden er namelijk voor gaan en zelfs gaan samenwonen....en nu ik zover ben...laat ie me gewoon stikken...nou ja...hij wilt het kind..maar mij en mijn 2 dochters niet...
Hij wilt me steunen...maar hoe dan denk ik dan??

Nou ja laat ik zo zeggen...ik ben het zo zat...dat ik eigenlijk hem helemaal uit mijn leven wilt..op dit moment...
maar wat vinden jullie..
zijn hulp accepteren...dan maar als vriend...wanneer het hem dus uitkomt...en wanneer het kan een omgangsregeling treffen...of...er mee kappen....

Pff het staat zo zwart/wit er is natuurlijk heel veel aan vooraf gegaan..
maar het wordt zo'n lang verhaal...en moet eerlijk bekennen dat ik om half 12 met hem ga praten...ben nu al op van de zenuwen..ben ook erg verdrietig natuurlijk...want ben nog steeds heel gek op hem...
Nou goed i khoor wel...

Hoi hoi,

Wat een verhaal zeg,ik werd er een beetje stil van....        

Hoe was de relatie tussen jullie voordat je zwanger raakte?ik bedoel dit komt toch niet zomaar ineens uit de lucht vallen dat hij bij je weg wil!
Je zult toch echt zelf de keuze moeten maken,ik kan begrijpen dat dit een moeilijke keuze wordt,maar als jij maar voor de volle 100% achter je keuze staat dan is het goed!

Maar aan de andere kant het is natuurlijk ook zijn kindje,wat wil hij zelf dan?
Er echt voor zijn kindje zijn?en dan bedoel ik niet alleen wanneer het hem uitkomt!

Hoe is het gesprek met hem afgelopen vandaag?ik hoop positief,ik duim voor je meid!

Sterkte!

liefs Caro

Hai Taske,

Wat een verdrietig iets zo tijdens je zwangerschap. Raad kan ik je niet geven, misschien wel wat tips.

Probeer uit te gaan van de situatie zoals die nu is. Niemand kan de toekomst voorspellen en het heeft  geen zin je  druk  te maken over iets dat je nog niet weet.
Denk in oplossingen en niet in problemen.
Verder zei een wijs iemand ooit tegen mij: Je mag altijd van iemand blijven houden, het betekent alleen niet dat diegene ook van jou houdt.
Je vriend wil NU geen relatie met jou en binnen dat gegeven kan jij je eigen keuzes maken. Accepteer de omstandigheden en maak daar het beste van, voor jou, je kindjes en het kindje op komst!
Weet dat je alles in je hebt om de juiste keuzes te maken!
Veel succes

Terug
Bovenaan