Wat ze je niet vertellen, maar..........

Hoi!

Tussen alle voorweeën, naweeën, onredelijke 'verlosdeskundigen', lichamelijke ongemakken enz.......... even een luchtig onderwerp. Zijn er bij jullie ook zwangerschapssymptomen waarvan je denkt dat is raar, nog nooit iemand over horen praten en dat was toch wel handig geweest om dat te weten. Laat ik beginnen met de haargroei op mijn buik. Volgens de verloskundige komt dat door de hormonen. Ik denk dan wat voor praktisch nut heeft dat, zo'n donslaag op je buik. Ook de jeuk aan mijn buik vind ik raar, ook nog nooit iemand over gehoord, laat staan zien krabben. Ben benieuwd of jullie ook iets grappigs of raars hebben ervaren tijdens het zwanger zijn.

Hoi hoi,

Ik heb ook donshaartjes op mn buik groeien. Echt een vachtje lijkt het wel.
Best grappig, vind het iig beter dan zo'n donkere streep over je buik , die heb ik bij je jongens wel gehad beide keren en nu niet. En het duurt toch best lang voor die streep weer weg is.
En die jeuk heb ik ook maar dat valt me ook mee, het is goed te doen...

Ook hier meer donshaar op mijn buik. Maar ook bv mn okselhaar groeit mega sneller dan normaal. Maar denk dat het gewoon op je buik meer opvalt dan bv op je arm. Jeuk heb ik ook maar dat is niets vreemds hoor dat hoor je wel meer. Ik heb het al de hele zwangerschap maar vaak hoor je het op het einde meer, heeft met je lever te maken.
Ik hoor veelal dat mensen niet goed tegen vet eten kunnen, nou ik kan me nog steeds scheel eten aan patat en heb nergens last van. Heb het meer met paprika, ui.en scherpe (tomaten) sauzen.
Verder totaal geen behoefte aan ander/vreemd eten of vreemde combi's.

Ik heb ook veel jeuk, voornamelijk rond mijn navel en op mijn linker arm.
En Donshaartjes groeien ook hier op mijn buik. Dacht in begin ben ik nou gek maar niet dus, zijn meerdere dames die het hebben.

Dat donshaar heb ik ook! Helaas ook in mijn gezicht. Maar dat is zo blond, dat zie je amper. Verder kan ik nog prima pittig eten, nergens last van.
Wat bij mij wel heel stom is, is dat okselhaar groeit terwijl je kijkt, maar schaamhaar en beenhaar groeit bij mij amper...
ik heb ook helemaal geen trek gehad in gekke dingen en degene die de term morning sickness heeft bedacht moet volgens mij een man zijn geweest, want ik was in het begin de hele dag misselijk...

Hoi hoi, ik heb ook veeel meer haar op mijn buik, maar waar jullie het hebben over donsharen zijn het bij mij echte zwarte haren, heeeeeel lelijk. Ik ben hariger dan mijn eigen vent! Als je dat soort dingen googled komt het overigens wel naar voren hoor. Ik vond het ook heel vreemd, maar het hoort er allemaal bij. Ook de jeuk is best een bekend iets.

Ik kan trouwens ook iedere dag mijn oksels scheren, zoals SuuuuZ zegt, je ziet het haast groeien... De rest laat ik maar even groeien tot ik weer naar de verloskundige of gyneacoloog mag, ik kan er allemaal veel te moeilijk bij dus 1 keer in de 2 weken scheren vindt ik meer dan genoeg..

En dan al het maagzuur....bah, kan echt geen sinaasappelsap drinken of pizza eten dan komt alles uren lang omhoog. Zal blij zijn als de kleine een keer gaat indalen nu.
En snachts dat onrustige lichaam, Haha kan nog wel even door gaan ;-)

Terug
Bovenaan