Wat zeg je op je werk?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Het is misschien wel het laatste waar jullie je druk om maken, maar ik vind het toch wel even belangrijk.

2 maart ga ik voor het eerst naar de gyn, maar het zal waarschijnlijk niet bij 1 bezoekje blijven. Hoe leg je dat uit op je werk? Ik werk fulltime, dus ik zal er vrij voor moeten nemen. Verder moet je soms precies op bepaalde dagen van je cyclus komen. Je komt er misschien bijna niet onderuit om het te vertellen, maar dat wil ik liever niet. Ik werk hier nl pas sinds december en heb een half jaar contract.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes Noor

Hallo Noor,

Ik ben tegen mijn directeur altijd heel eerlijk geweest en heb meteen verteld wat er aan de hand was.
Verder heb ik in eerste instantie niet tegen collega's gezegd wat er aan de hand was, maar toch wel vrij snel.
Ik werk in het onderwijs en je kunt bij ons niet zo maar weg. Dus als je een middag, of een paar uurtjes weg bent, kijken collega's toch maar raar op.
Dus tegen directe collega's ben ik ook vrij snel heel eerlijk geweest.
Het is natuurlijk eigenlijk hartstikke prive en je hoeft het tegen niemand te zeggen, maar ik kan niet zo goed liegen. Dus ben maar gewoon eerlijk geweest.
Moeilijk hoor, maar  kies voor een optie waar je in elk geval zelf helemaal achter staat.
Ik wilde het eerst ook niet zeggen, maar had een erg vervelend gevoel bij een leugentje (om bestwil).
Succes!!!

Hoi
Ik moet ook iedere keer tussen door naar de gyn en heb het alleen mijn leidinggevende verteld. Zij is er van op de hoogte en leeft heel erg met me mee en is ook buiten mijn vriend en ik de enige die weet dat we hier mee bezig zijn. Verder vind ik dat je aan niemand verantwoording schuldig bent. Maar het is idd net waar je je zelf het prettigste bij voelt.Ik heb top collega's en die gaan ook niet verder vragen als je zelf niets zegt.

succes ermee. xxx

Hallo Noor,
Het blijft een lastige beslissing en voor iedereen natuurlijk zijn eigen persoonlijke keuze. Zelf heb ik vanaf het begin wel mijn direct leidinggevende en naaste collega's ingelicht over het feit dat we  gingen beginnen  met vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik had geen zin om me voortdurend in allerlei bochten te moeten wringen en smoesjes  te verzinnen om mijn afwezigheid te verklaren. Zij waarderen het juist heel erg dat ik er open en eerlijk in ben en leven ook erg met me mee.
Je kunt natuurlijk wel je eigen grenzen stellen aan wat je wel en niet wilt vertellen, je hoeft echt niet in detail te treden. Ik kan begrijpen dat het je het moeilijk vindt om te vertellen als je net begonnen bent met je baan en een kort contract hebt. Zelf heb ik nog een contract voor bijna 1,5 jaar, maar een zwangerschap valt nu eenmaal moeilijk te plannen en geen enkele baas zal staan te juichen bij een zwangere werknemer. Maar een goede baas zal begrip voor je situatie kunnen opbrengen en het juist waarderen als je open en eerlijk bent!
Succes met het nemen van een beslissing.

Groetjes,
Judith

Hoi meiden, bedankt voor jullie input. Ik denk dat ik eerst mijn eerste bezoekje bij de gyn afwacht, kijken wat hij voor traject voorstelt. Voor hetzelfde geld zegt hij dat we nog maar een poosje zelf moeten proberen?! Mijn baas is wel heel relaxed dus ik denk dat ik het hem wel kan vertellen, maar zoals je zegt, geen enkele werkgever zit op een zwangere werknemer te wachten.

Ik heb 2 goede vriendinnen en een bevriend stel verteld dat we hier mee bezig zijn, verder mijn ouders en mijn zusje en haar man. Dus er weten wel een aantal mensen van, ik kan het ook erg moeilijk voor me houden. Mijn collega's hoeven het niet te weten wat mij betreft.

hallo noor

nou ik zou het eerst niet zeggen ik ben ook heel eerlijk geweest
tegen mijn leidinggevende en collega,s maar het is allemaal
tegen mij gebruikt echt denk er om hoor wat je doet ik heb echt rot weken gehad ze hebben totaal geen begrip meer de gyn heeft er toen ook een brief heen geschreven nou meid je moet maar even zien wat je doet
ik zou het zo lang mogelijk uitstellen

liefs xxx annebel

Hoi Noor,

Ik heb het zelf ook niet verteld. Ik heb een jaar contract en bij mijn vorige baan heb ik het uiteindelijk verteld en werd mijn contract niet verlengd. ik verzin steeds smoezen. het is wel een uitkomst dat ik ook last van mijn schildklier heb en ik dat steeds als smoes gebruik. Tevens kunnen de uitgangsecho's bij ons in het ziekenhuis vanaf 8.00 gedaan worden en begin ik om 9.00 uur. dat scheelt ook.

In iedergeval succes met je beslissing. het is voor een ieder natuurlijk anders.

Groetjes Sabine

Hoi Noor,
Moeilijk hoor. Ik heb het wel vertelt en ook aan een paar collega's en ik mag onder werktijd weg. Ze leven allemaal erg mee en werken mee.
Maar ja, ik heb een vast werkverband en weet eigenlijk niet wat ik zou doen als ik geen vast werk had........Ligt er aan hoe je ze inschat. Ziekenhuizen werken soms mee als je liever na/voor werktijd ofzo wilt, dus misschien kun je dat ook nog proberen. Succes meis!!!

Terug
Bovenaan