Wat zeg je tegen iemand waarbij het niet lukt om zwanger te worden

Hoi Dames,

Iemand in de familie heeft grootste moeite om zwanger te worden. En wanneer ze dan vervolgens zwanger is, wordt dit helaas steeds een mk.

Zelf raak ik heel makkelijk zwanger, en voel me hier ook regelmatig erg schuldig over omdat ik ook weet dat zij al veel langer bezig zijn om een kindje te maken. Ik vind het zo oneerlijk!

We willen haar graag steunen, maar weet niet zo goed wat ik het beste tegen haar kan zeggen zonder haar van streek te maken.

Wie heeft er een goede tip, of wat zouden jullie graag willen horen van vrienden of familie wanneer ze een opmerking maken om je te steunen?

Groetjes, Hansje

Hoi hansje,
het blijft moeilijk.Wij zijn al bijna 4jaar bezig.Wat ik ieg erg vervelens vind is als mensen zeggen het komt wel goed.Dit vind ik zo'n foute opmerking.Zeg gewoon wat je gevoel zegt.Dus probeer er het niet goed te praten,maar bied luisterend oor en brnoem het ook als je niet weet wat je moet zeggen.Het belangrijkste is dat je er bent voor die persoon.
Gr. Suusje

Hoi Hansje,

Inderdaad is zeggen dat het wel goedkomt erg vervelend, dat weet niemand namelijk of het goedkomt. Ik was zelf heel open en vond het ook fijn als mensen ernaar vroegen, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Je kan benoemen dat je het lastig vindt en niet weet wat je moet zeggen. Zelfs ik weet nu niet zo goed wat ik tegen een ander moet zeggen waarbij het niet lukt, terwijl ik in hetzelfde schuitje heb gezeten.
Maar in ieder geval lief dat je begaan bent en je je best doet om het goed aan te pakken, dat op zich zullen ze al heel fijn vinden.

Gr

Ik ben het met mijn voorgangers eens. Zeg dat je niet goed weet wat je moet zeggen. Laat hun merken dat je het vervelend vind voor hun en vraag hun of ze het op prijs stellen dat je af en toe informeert of dat ze liever hebben dat je er niet naar vraagt maar weten dat ze er zelf over kunnen beginnen bij jou omdat je een luisterend oor zal bieden als hun er behoefte aan hebben.

Ik zou het zelf erg vervelend gevonden hebben als iemand elke twee maanden ofzo er naar zou vragen. Maar als iemand laat weten dat ze er zijn dan kan je zelf bellen mocht je er behoefte aan hebben.

Hansje,

wat lief dat je hier naar vraagt! Zijn weinig mensen die zo begripvol willen zijn als jij...

Ik denk dat je hun gewoon het woord moet laten doen, maar nooit zeggen "t komt wel goed" want dat weet niemand..

Wij zijn al 28 maanden bezig en de eerste die dit tegen mij zegt krijgt gewoon een klap..(bij wijze van he meiden...) word er zooo boos over, niemand weet of t ooit goed komt, tis lief bedoeld maar kwetst meer dan dat t goed doet..

Sterkte,

gr Yosha

Wat lief dat je hierover nadenkt, wij zijn nu bijna 2,5 jaar bezig voor 2e kindje, 1e ging snel nu laat het op zich wachten en wat ik neit fijn vind is dat mensen er aan eht begin veel naar vragen en daarna niet meer, net of het "probleem"dan ineen keer weg zou zijn als je er neit meer naar vraagt. En dat ze het ook neit durven te vragen net of het een schande is dat het niet lukt, is ook neit fijn, ik zou er gewoon openhartig over praten en zeggen dat je altijd een luisterend oor wilt bieden als ze er behoefte aan heeft.
Maar zoals ze hier ook boven schrijven dat alles goedkomt is neit fijn om te horen, weet neit goed uit te leggen, maar ik vind dat iig niet fijn om te horen, ik denk dan altijd wat weten jullie ervan jullie maken dit nu niet mee.

Maar ik vind het goed dat je dit onderwerp hebt geopend, jij ben t 1 van de weinigen die erover nadenkt, en dat doet me wel goed.

Succes met alles.

Gr Wendy

Hoi allemaal,

Inmiddels een kaart gekocht, en ik denk dat ik er gewoon op ga zetten dat ik het echt ontzettend rot voor hun vind dat het nu steeds zo gaat.

En dat we ze zo graag een zwangerschap zonder gezeur en elende toewensen (over deze laatste zin moet ik nog wel even denken, weet niet of dit zo tactisch is).

Zal niet op de kaart zetten "dat het allemaal wel goed komt".

Heel erg bedankt voor alle tips, en hou vol !

Hoi hansje,

Ik zou juist een kaart sturen met bijvoorbeeld alleen een dikke knuffel erop.En verder niet al teveel in schrijven.Iemand kan het altijd verkeerd opvatten.
Ik vond het al fijn als vriendinnen gewoon een kaartje stuurde met knuffel.Dan weet je al genoeg dat ze aan je denkt.
Het is maar een tip hoor.Je moet zelf weten wat je verder opschrijft,maar dacht mischien heb je er wat aan.

Gr suusje

Terug
Bovenaan