Wat zegd een progesteronwaarde nou eigenlijk??????

Hallo meiden,

Zoals de titel al zegd, hoe belangrijk is een progesteronwaarde???
Vorige maand had ik drie eitjes en was mijn progesteronwaarde een week na de eisprong 27.Dit was te laag volgens mijn arts, dus afgelopen donderdag weer bloed laten prikken, weer een week naar de iui, en gisteren gebeld, was het maar 19.
Als ik dat op internet google word er gezegd dat je dan niet eens een eisprong hebt gehad????
Maar ik had een mooi ei, en daarna pregnyl gespoten, en ong 36 uur later de iui.
je zou toch zeggen dat ik wel een eisprong heb gehad????
Kun je met een lage progesteron toch zwanger worden???
Las ook dat er wel wat tegen te doen is, extra pregnyl spuiten, een aantal dagen na je iui, of bolletjes progestan???
Iemand ervaring????

Ik hoop op een antwoord, wordt hier toch wel onzeker van, vooral omdat ik mijn arts niet heb gesproken, en pas de tiende cyclusdag weer heen kan, en ben nog niet eens ongesteld!!!!!!!

Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat ik nog steeds niet zwanger ben??Ben al ruim 2 jaar van de pil af......Tot nu toe zijn we onverklaarbaar onvruchtbaar,pfff!

Bedankt liefs anies

Hallo Anies,

Ik heb gehoord dat je progesteronwaarde boven de 30 moet zijn om een eisprong gehad te hebben.
Anders als het lager is heb je geen eisprong gehad.
Ik ben nu één jaar en drie maanden gestopt met de pil en heb nog in die tijd geen eisprong gehad. Ben met clomid gestart eerst 50mg, toen 2 keer 100mg en nu 150mg, ik heb afgelopen dinsdag bloed geprikt en moet nu dinsdag weer en krijg dan donderdag de uitslag van de progesteronwaarde. Hoop dat het nu eindelijk eens positief is!!

Wat een onzekerheid zo he!!
Succes met alles en hoop dat je snel zwanger bent.

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan