wat zeggen ze al?

hier al een heleboel woordjes!!
papa
mama
fiets
bal
blauw
dag
hond = woef
au dan is er iets gevallen
pop
o dan heeft ze iets wat ze niet mag hebben
open
dicht
uit als ze ergens is opgeklommen en eraf wil
loop
ak als je iets moet pakken en als je het niet pakt roept ze het steeds maar harden
ep als je moet helpen

pffft als ik een lijstje moet gaan maken, wordt ie wel erg lang. het meeste recente woordje is ffffffffffflinder (vlinder) Hij zegt zo ontzettend veel na, ik sta er dagelijks van te kijken wat ie nazegt, maar het dan ook nog aanwijst.

ja is hier ook zo. ik denk dat ik nog een hoop woorden vergeten ben. want ze zegt zoveel en als ze de fiets ziet zegt ze fiets en dan moet ze er ook op anders is het krijssen

Ethan zegt nog steeds erg weinig woorden hij lult als brugman maar geen echte woorden..

Soms maak ik me wel eens zorgen maarja als hij voorloopt op grove en fijne motoriek kun je dat ook niet op spraak hè

@dromertje er zit ook een hoop plieh en plah bij hoor. En een gedeelte russisch ofzo hahahah. Maar heel veel woorden zegt hij echt duidelijk en ik vind het wel heel knap dat hij de r enzo kan zeggen. Helaas roep ik nog wel eens als er iets misgaat trut tegen mezelf. Dat werd dus ook nagezegd. Dus nu er maar doos van gemaakt hahahahah.

Wat Ethan wel doet is een soort van tellen hij zegt met alles èèn maar elke keer net ietsjes anders en dan telt hij samen met zijn vader hoeveel schepjes melk poeder in de fles gaat haha..

Hij communiceerd heel veel en zijn verhalen zijn ook met verschillende klanken en hoogtes maar worden niet echt ik begrijp hem wel maar mensen buiten mij en mijn man begrijpen het niet

Terug
Bovenaan