wat zijn de signalen van doorkomende tandjes?

ik heb een vraagje. mijn dochtertje is nu 4 maanden en ze sabbelt niet meer op haar speeltjes en vingertjes maar probeert er nu echt op te kauwen. ook op de spenen van de fles kauwt ze ze heeft er nu weer een met meer gaatjes dus dat zou je zeggen is opgelost. want nu gaat de melk weer sneller. maar als ze mijn vinger pakt begint ze er ook op te kauwen. zijn dit voortekenen van doorkomende tandjes?
 
hoi

Het zou inderdaad kunnen dat dit voortekenen zijn van het krijgen van tandjes. Of ze wil gewoon ergens op bijten.
Onze dochter is nu 7 maanden en kreeg bij vier maanden de eerste twee ondertandjes. Ondertussen heeft ze er 6 maar goed. Ze ging ook op alles bijten, werd verkouden, kwam 1 keer in de nacht( grmbl want ze sliep door) en er waren bobbeltjes te voelen in dr mondje.
Gewoon laten bijten, ja op een speen is niet echt handig maar ja wel lekker. Lianne vond de bijtringen niet fijn, we hebben voor haar een muis bij de hema waar ze op kan bijten. Er zitten harde voeten aan met bobbeltjes   en ringen voor de handjes die vind ze helemaal geweldig en daar bijt ze met alle kracht op.

succes
auriske
 
Hoi,

bij mijn zoontje zijn er ook  bobbeltjes op zn onderste tandvlees te voelen.
Maar dit is al ruim een maand zo.
Hij kwielt veel, en wilt overal op bijten.
Als je je vinger in zn mondje stopt, gaat hij ook daar op bijten.
Dan ken hij nog wel geen tandjes hebben, maar het doet wel zeer!!

Groetjes Debby.
 
hoi hoi

mijn dochter deed dat ook al heel vroeg.
overal op bijten en kauwen, giga kwijlen, af en toe jengelen.
dit deed ze vanaf ongeveer 4 maanden oud.
ze is nu bijna 11 maanden en heeft nog geen tand in de mond staan.
op het cb zeiden ze dat kinderen met hun mond vormen "proeven" en er dan ook op kunnen kauwen


groetjes danielle
 
mijn dochter van 4.5 maanden heeft sinds vanmorgen 2 ondertandjes die door aan het komen zijn.
zij heeft rode wangetjes, kwijlt veel en sabbelt op haar onderlip en handjes!
gelukkig huilt ze niet en word ze ook niet extra wakker 's nachts. integendeel ze slaapt heel veel!

groetjes martine
 
Mijn dochter is 6,5 maand en doet ook al een hele tijd van alles in dr mond, inclusief haar en mijn vingers als ze de kans krijgt. Vanmorgen voelde ik een klein scherp puntje in haar onderkaak, dus er komt een tandje aan! Ze slaapt inderdaad ontzettend veel vanaf gisteravond en deze week heeft ze een aantal megavieze en grote poepbroeken gehad (hihi, toen ik aan het werk was).
 
Terug
Bovenaan