Wat zijn jullie ervaringen met nutrilon omneo?

Mijn zoontje van 2 1/2 week oud heeft nu nutrilon omneo vanwege krampjes,moeilijk poepen en spugen.
Maar voor het spugen helpt het wel,maar hij heeft nog steeds erg veel last van krampjes vooral sávonds en hij poept ook nog erg moeilijk en je kan merken dat hij er moeite me heeft.
Ik gebruik ook cinababy de homeopatische druppeltjes van vsm,maar ook dat heeft weinig zin.
Vooral sávonds heeft hij er erg veel last van en dan slapen ho maar ik heb ook nog een zoontje rond lopen van 2 en dat vraagt natuurlijk ook de nodige energie dus het zou fijn zijn als ze sávonds allebei gingen slapen,maar nu lossen ze elkaar af.
Dus we hebben rg weinig rust misschien hebben jullie tips?
En wat zijn jullie ervaringen met nutrilon omneo?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes miranda

Hallo,

Toen onze dochter was geboren hebben we haar eerst similac gegeven. Ze
kreeg na 2 weken darmkrampjes en zijn toen resoluut overgestapt op de
omneo (inderdaad eerst nog ciababy druppels geprobeerd). De
darmkrampjes verdwenen. Men zegt wel dat een kindje 2 weken de tijd
nodig heeft om aan de voeding te wennen dus ik weet niet of je er
directmee bent begonnen. Onze dochter is inmiddels 20 weken en krijgt
nog steeds omneo en kindicol druppels van VSM (maakt ontlasting
zachter) en heeft geen last van darmkrampjes meer gehad sinds we
overgestapt zijn. Mijn ervaring is dus positief!!!

groetjes Claudia en Maud-je

Hoi,
Mijn ervaring met omneo is ook goed (alleen moest ik alsnog overstappen op de AR)
Je moet het wel even de tijd gunnen, ik weet niet hoelang je er nu mee bezig ben.
En de 1 heeft ook nu eenmaal meer last van krampjes dan de ander. (de mijne tot 3 maanden aan toe, en niets hielp)

in ieder geval succes!

Bij Daan heeft het heel goed geholpen, maar je moet wel je kind 2 weken de tijd geven om te wennen (moet bij elke voeding hoor) Probeer het altijd warm te geven. Bij ons koelde het snel af omdat Daan boerde tussendoor en dat duurde soms wel even en dan was de fles afgekoeld, waardoor hij ook krampjes kreeg. Toen we de fles tijdens het boeren in de flessenwarmer zette of even oppiepte in de magnetron was het probleem verholpen.

Omneo was bij ons geen succes.
Thijmen raakte daar niet van verzadigd!
We zijn toen teruggegaan naar standaard en hebben de krampjes "voor lief" genomen.
Langzaam zijn we weer overgestapt naar Forte en daar doet hij het prima op....

Mijn zoon is nu bijna zes maanden. Hij heeft de eerste vier maanden veel last gehad van krampjes. Wij zijn toen Omneo gaan gebruiken. Tegen de krampjes gaven we hem ook, voor de flesvoeding, een flesje met 20cc afgekoelde venkelthee. Dat hielp aardig. Van de Omneo spuugde hij minder, krampjes heeft hij vier maanden gehad. Daarna was dat zomaar over. Nu krijgt hij nog steeds Omneo, met in de laatste fles 2 schepjes rijstebloem.

Terug
Bovenaan