wat zou de huisarts kunnen gaan doen?

A

Anoniem

Guest
hai allemaal

Daar ben ik weer. Ik had een vraag en hoop dat een van jullie die kan beantwoorden ik ben namelijk nog steeds niet ongi geworden en heb vorige week een test gedaan deze was negatief (de week daarvoor ookal getest ook negatief). Nu zit ik al op 55 dagen. Ik heb  cyclussen gehad van 17,19,33,35,43 dagen. Tja wanneer ik nog niet ongi ben  geworden  na de kerst moet ik van mijn man naar de ha. Ik zie daar heeeel erg tegen op, ik kan het namelijk niet zo goed  vinden met hem en wij kunnen niet  zomaar naar een andere ha, dus... Wie weet wat hij evt. kan gaan doen? (bloedtest? inwendig onderzoek?)    

liefs wies

Hoi Wies,
ik heb er geen ervaring mee,maar het lijkt me wel een logische stap dat ze een bloedonderzoek doen,het is immers een hormonen kwestie.verder wil ik je heel veel succes wensen,ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet zeker als het iemand is die je niet ligt!

Groetjes Cat

Hoi Wies,

Ik ben tot ongeveer een jaar na het stoppen met de pil ook altijd heel onregelmatig geweest. Eeen aantal keren een cyclus van langer dan 6 weken. Ik werd daar erg ongelukkig van zeker als je heel graag zwanger wil worden. Ik ben toen een keer naar de huisarts geweest. Op mijn vraag wat er gedaan kan worden aan zo'n onregelmatige cyclus antwoorde ze de pil slikken (?!?!?!) en zo werd ik weer weggestuurd. Ik moest het maar een jaar aanzien en dan mocht ik terug komen. Dat is me toen  zo tegengevallen.... Maar goed ik kan me inderdaad ook voorstelllen  dat  er bloed geprikt gaat worden een inwendig onderzoek denk ik niet want wat  willen ze daar mee bereiken? Bij mij werd mijn cyclus wel steeds wat regelmatiger (4 -5 weken). Wat mij in de tijd van de lange cyclussen wel rust  heeft gegeven is temperaturen. Mijn temperatuur steeg netjes zo'n 0,3-0,4 graden en daardoor wist ik wel wanneer en dat er een eisprong geweest was.