wat zou de huisarts kunnen gaan doen?

A

Anoniem

Guest
hai allemaal

Daar ben ik weer. Ik had een vraag en hoop dat een van jullie die kan beantwoorden ik ben namelijk nog steeds niet ongi geworden en heb vorige week een test gedaan deze was negatief (de week daarvoor ookal getest ook negatief). Nu zit ik al op 55 dagen. Ik heb  cyclussen gehad van 17,19,33,35,43 dagen. Tja wanneer ik nog niet ongi ben  geworden  na de kerst moet ik van mijn man naar de ha. Ik zie daar heeeel erg tegen op, ik kan het namelijk niet zo goed  vinden met hem en wij kunnen niet  zomaar naar een andere ha, dus... Wie weet wat hij evt. kan gaan doen? (bloedtest? inwendig onderzoek?)    

liefs wies

Hoi Wies,
ik heb er geen ervaring mee,maar het lijkt me wel een logische stap dat ze een bloedonderzoek doen,het is immers een hormonen kwestie.verder wil ik je heel veel succes wensen,ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet zeker als het iemand is die je niet ligt!

Groetjes Cat

Hoi Wies,

Ik ben tot ongeveer een jaar na het stoppen met de pil ook altijd heel onregelmatig geweest. Eeen aantal keren een cyclus van langer dan 6 weken. Ik werd daar erg ongelukkig van zeker als je heel graag zwanger wil worden. Ik ben toen een keer naar de huisarts geweest. Op mijn vraag wat er gedaan kan worden aan zo'n onregelmatige cyclus antwoorde ze de pil slikken (?!?!?!) en zo werd ik weer weggestuurd. Ik moest het maar een jaar aanzien en dan mocht ik terug komen. Dat is me toen  zo tegengevallen.... Maar goed ik kan me inderdaad ook voorstelllen  dat  er bloed geprikt gaat worden een inwendig onderzoek denk ik niet want wat  willen ze daar mee bereiken? Bij mij werd mijn cyclus wel steeds wat regelmatiger (4 -5 weken). Wat mij in de tijd van de lange cyclussen wel rust  heeft gegeven is temperaturen. Mijn temperatuur steeg netjes zo'n 0,3-0,4 graden en daardoor wist ik wel wanneer en dat er een eisprong geweest was.  
Het mooiste zou zijn als je huisarts je gewoon direct doorstuurt naar de gynaecoloog die heeft er toch meer verstand van en ben je gelijk in goede handen.  Sinds begin december loop ik nu bij een gynaecoloog omdat ik eindelijk ben doorgestuurd na een jaar dus. Ik voel me er een stuk beter onder. Ben gestart met Clomid en het slaat aan nu nog hopen dat het ons gaat helpen bij het uitkomen van onze grootste wens.
Ik hoop voor je dat je ook snel wat duidelijkheid krijgt. Onderzoeken zijn niet leuk, maar als je daardoor uiteindelijk zwanger kan worden is het allemaal toch wel te overkomen.
In ieder geval heel veel sterkte en als ik jou was zou ik ook al werd ik nog voor de kerst ongesteld toch maar eens naar je huisarts gaan. Weet je gelijk hoe hij/ zij er tegenover staat.
Sorry dathet zo'n   lang verhaal is geworden.

Groetjes, Sanne

Twee jaar geleden had ik hetzelfde probleem (lange cyclussen). Ik ben  toen ook naar de huisarts gegaan. De dag ervoor nog wel een zwangerschapstest gedaan en (uiteraard) die was negatief.
Mijn huisarts vond het daarom onnodig om bloedtest te laten doen.

Wel heeft hij een inwendig onderzoek gedaan, hij dacht aan een cyste in de baarmoeder. Hij heeft me toen doorgestuurd naar de gyn, die heeft o.a.  een inwendige echo en een bloedtest gedaan. Hieruit bleek dat ik pco heb (eitjes ontwikkelen zich niet altijd, waardoor er niet altijd een eisprong is).

Ester
(ondertussen 30 weken en 5 dagen zwanger)

Hai dames,

bedankt voor jullie reactie, hierdoor denk ik toch maar dat ik gewoon moet gaan. en dat ik mij niet weg moet laten sturen met niets.
nou jullie horen nog van mij

veel liefs wies

Terug
Bovenaan