Wat zou dit kunnen zijn/



Hallo allemaal, ben benieuwd of iemand dit herkent:
mijn dochtertje (14 weken) heeft sinds een paar dagen 1 handje vuurrood en hartstikke warm en wat gezwollen en het andere handje lijkt wel afgestorven, zo koud en blauw als dat het is. Echt een heel verschil
Ben vandaag even voor iets anders bij de huisarts geweest en vroeg dit meteen ook even, maar hij haalde zijn schouders op en gaf er geen antwoord op, dus hij weet het niet.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Het is niet zo dat ze bijvoorbeeld op dat handje gelegen heeft of zo, dat heb ik allemaal al in de gaten gehouden.
Ik maak me geen zorgen, maar vraag het me wel af.
Groetjes, Claudia.



 
Hai Claudia,

Ik (wij beiden overigens) maak me ook nooit zo snel zorgen, maar aangezien wij twee 'zorgenkindjes' hebben zijn we wel alert. Ons zoontje is veel te vroeg geboren (nu ruim twee jaar oud) en is helaas regelmatig in het ziekenhuis beland vanwege luchtweg-problemen. Ons dochtertje (pas net 6 weekjes oud)  gaat naar  een osteopaat vanwege pijnklachten, zeer  waarschijnlijk veroorzaakt door het klemzitten tijdens de bevalling. In beide gevallen niks heel ernstigs, maar toch 'eye-openers' dat er zomaar iets mis kan zijn, ook zonder dat je het in de gaten hebt. Als ik jou was, zou ik de 'schouder-ophalende-huisarts' negeren en even een belletje wagen aan het consultatieburo, een homeopatisch arts of zelfs een kinderarts in het ziekenhuis. Uiteraard weet ik totaal niet of het erg is als 1 handje koud en 1 handje heel warm is, maar ik zou er (voor mijn eigen gemoedsrust) even naar laten kijken. Fouten worden er overal genoeg gemaakt, maar laat dat maar niet met je kindje zijn omdat het toevallig een vage klacht betreft.

Succes met je kleintje!

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan