wat zou het kunnen zijn?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Merel is nu al 2 weken aan het kwakkelen.
Begon met koorts en daarna rode vlekjes.. 6de ziekte. Maar omdat ze steeds op haar hoofdje wreef ben ik toch langs de arts gegaan..ze was ontroostbaar (breekt je hart dan he).. maar die kon er verder niets van maken als: paracetamol.
Afgelopen weekend was er niets meer aan de hand maar maandag werd ik van mijn werk gebeld door het kdv omdat Merel de hele ochtend huilde. (normaal is ze de vrolijkheid zelf)
Thuis smiddags kon ik niets merken en dinsdag ook niet, woensdagmiddag was het weer raak op het kdv en gisteren thuis was ze totaal niet zichzelf.. huilen dan weer spelen..huilen enz.
Sávonds word ze steeds even huilend wakker en slaapt weer in.

ik weet het verder ook niet meer, de arts kon niets vinden.
nu heeft ze 2 weken geleden haar laatste 2 prikken gehad.... wie herkend het huilen en niet zichzelf zijn na die prikken?

Of.... kiezen?
want ze kwijlt als n gek.

Hoi,

Je zegt dat ze haar laatste prikken heeft gehad. Je bedoelt die van 14 maanden dan zeker.

Wij hebben die gisteren gehad. Ze zeiden dat ze een week na de prikken
ineens rode plekjes konden krijgen en die beginnen in het gezicht en
zakken dan verder over het lichaam naar beneden.(heeft iemand van
jullie kinderen gehad??)

Dus die plekjes zou kunnen.

Ja en als die kiezen wringen dan kan dat nutuurlijk ook hoor.

Maud heeft in een maand tijd 4 kiezen en 2 tanden gekregen...heftig.
Rode wangen,kwielen.....en inderdaad ook snachts vaak wakker.

Geef ze eens een lekkere koude natte washand...vind Maud heerlijk om op
de bijten en de zuigen met het doorkomen van haar tanden.

Groetjes en suc-7 ermee...

Claudia en Maud

het klinkt mij als een reactie op de inentingen, dus ik denk dat het vrij snel weer over zal gaan als het dat idd is, veeeeeel knuffelen en gewoon lekker paracetamol geven als ze pijn heeft!

suc6!

groetjes Jenneke

Tessa is ook helemaal zichzelf niet de laatste 2 dagen; heel erg aanhankelijk, misselijk, snachts huilen, zeuren, mamamamamama, koortsig, verkouden, slecht eten, knalrode en kapotte billen. Echt een hoopje zielig!
Het is nu 10 dagen na de laatste prikjes (14 maanden) en ze zeggen dat de incubatietijd 10 dagen is........Hopelijk knapt ze snel weer op. In feite gaan ze nu antistoffen maken tegen dat levend vacine dat ze ingespoten hebben!
De billen zijn van de kiezen (ook 1 rode wang), er komen er veel te veel tegelijk!

beterschap! (en knuffel ze)

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

hoi elise,

ik kan je met 100% zeggen dat het komt door die prikken

de 14 maanden prikken zijn bijna voor alle kinderen vervelend dat komt door die bmr prik.

sommige kids krijgen na 1 week verschijnselen en sommige na 2 weken.

zoals, vlekjes, koorts,hangerig moeilijk slapen en in slaap vallen graag bij de moeder zijn. het gaat vanzelf over

ik werk zelf al 6 jaar in de kinderopvang en dit maak ik zo vaak mee van die rot prik spreek uit ervaring

groetjes marissa

Hoi,

Herkenning!!
Voor een deel zal het idd aan de inentingen liggen, Rosalie heeft ze bijna 2 weken geleden gehad en heeft daar ook vlekken van op haar huid en is gewoon wat hangerig en huilerig.
Daarnaast zijn er ook nog eens in 3 weken tijd 4 kiezen doorgekomen, dus dat maakt het er niet beter op.

Alleen: Rosalie heeft sinds een week of 6 al wel dat ze vaak 's avonds nog wakker wordt, of rond half 1 's nachts. Dat doet ze al voor ze ingeent werd, dus daar kan het niet aan liggen.
De ene keer krijgen we haar wel weer in slaap en een andere keer geef ik haar - als ze niet wil slapen - toch nog een klein beetje warme melk....doet het altijd goed!

gr
Mariska
Mama van Rosalie geboren 17 september 2006 en ivv een nieuw wondertje ETA 30 maart 2008

eeeeej Maris!!! wat leuk!! zit ik je een mail te sturen over hoe leuk en gezellig het hier is.... heeft het forum kuren, maar gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor hoor.

Welkom!!

Esther en Rêve

Terug
Bovenaan