wat zou je doen??

hoi meiden!

allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

ik ben vandaag 8 weken zwanger van spruit nummer 2.
we hebben al een dochter van 18 maanden.

gisteren voor het eerst bij de vk geweest.
haar vraag was of ik thuis of in het ziekenhuis zou willen bevallen.

bij mjn dochter wou ik thuis bevallen maar uiteindelijk in het ziekenhuis.
tijdens de bevalling kreeg ik koorts en anti biotica.
mijn dcchter is toen getest op streptokokken. maar dat is niet ontdekt.
ook is mijn dochter ter wereld gekomen met de vacuum.

nou mag ik volgens de vk gerust thuis bevallen.
natuurlijk wil ik dat maar vind het ook wel een beetje eng....

iemand met een soort gelijke ervaring of tips??

groetjes angela 8wkn
mama van denise 18-09-2007

Ik zit niet in een soortgelijke situatie. Ik mag namelijk niet meer kiezen. Onze eerste is met een keizersnede ter wereld gekomen en moet dus nu in het ziekenhuis bevallen.
Maar bij de eerste heb ik ook heel lang getwijfeld. Mij is toen verteld dat je tot het laatst toe kon beslissen. Dus ik zou doen wat je op dat moment voelt en wil. Misschien gaat het nu wel goed en snel dat je denkt ook lekker thuis. En als je aan het eind denkt toch maar niet dan als nog naar het ziekenhuis.

Ik hoop deze keer op een gewone bevalling en het ziekenhuis neem ik er voor lief bij.

Succes

Ook ik mag niet meer kiezen na een vacuum bevalling en moeilijke ligging van mijn 1e kindje.
Wat IK zou doen?
In het ziekenhuis bevallen.
Wat jij het beste kunt doen weet ik niet. Ik vind de bevalling doodeng, raakte de vorige keer compleet in paniek en er bleken allerlei complicaties te zijn, maar je hoort van veel mensen om je heen dat een thuisbevalling erg prettig en fijn kan zijn.
Gewoon goed bespreken met je partner,vk, en je kunt altijd nog naar het ziekenhuis als het echt mis gaat.....

Tja, mijn adviezen komen na niet zulke prettige ervaringen. Mijn eerste is met de keizersnee geboren, dus daarna moest ik sowieso naar het ziekenhuis. De tweede bevalling was geweldig, maar mijn zoontje kreeg kort na de geboorte een hersenbloeding. Als hij niet in het ziekenhuis had moeten blijven vanwege zijn lage bloedsuiker had hij het niet overleefd. Onze derde, ook een zoon, werd geboren na een zwangerschap met zwangerschapsdiabetes. Hij was een enorme beer van 5100 gram. De bevalling zelf ging geweldig, maar zijn schouder bleef achter mijn schaambeen hangen en ze hebben hem met geweld eruit moeten trekken. Hoe zou dat gegaan zijn als ik thuis was bevallen?
Dus ja, klinkt niet erg prettig natuurlijk en zo hoeft het ook helemaal niet te gaan. Maar ik hoor zoveel verhalen van vrouwen die uiteindelijk volop in de weeen of tijdens de persweeen nog in de ambulance moeten....ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen. Als alles normaal verloopt ben je daarna zo weer thuis.
Maar ja, ik vind ook wel weer dat je vooral je eigen gevoel moet volgen. En ik denk dat je tegen het eind van de zwangerschap best zult voelen wat je zelf het liefste doet.

Groetjes, Linette.

Terug
Bovenaan