wat zouden jullie doen ?ik weet het effe niet meer

A

Anoniem

Guest
hai meiden,
Nou gisteren heb ik dus officieel tehoren gekregen dat ik me baan kwijt ben [contract word niet verlengt]
Ik twijfelde vrijdag er al over en werd al gek bij de gedachtte, maar nu is het dus echt zo.
helemaal radeloos ben ik moet telkens huilen ,ik had het er super na me zin en ik dacht het word wel verlengt,dus vorigjaar sept gestopt met de pil.nu weet ik het allemaal niet meer moet ik nou gewoon weer met de pil beginnen,anders willen ze me nooit meer hebben voor een baantje. als ik zou zeggen van hai ik wil hier werken en oja ik ben zwanger.Zal je net zien volgende maand halve wegen maart moet ik ongi worden en word ik dat niet omdat ik zwanger ben[vind ik en me vriend niet erg maar me nieuwe baan wel,als ik leuks kan vinden]Me vriend wil absoluut niet dat ik weer ga beginnen met de pil en wil er gewoon voor blijven gaan en zegt joh als het dan zo is zit je gewoon in de w.w en heb je geld dus maak je niet zoveel zorgen ,maar ja zegt dat maar tegen iemand die eerst 100 keer twijfelt over van alles en nog wat voordat ze de knoop door hakt .nu wil ik aan jullie vragen wat zullen jullie doen in dit geval ik weet het echt niet meer help me please veel liefs wendy

Hoi Wennie,

Ik zou zeker niet weer met de pil beginnen, je hebt tenslotte toch die kinderwens.
Je moet er maar in geloven dat het uiteindelijk toch wel op z'n pootjes terechtkomt. Ik heb ook gesolliciteerd toen ik zwanger was, kreeg eerst een tijdelijk contract maar werk er inmiddels toch weer 3 jaar. En mocht je echt niks kunnen vinden heb je altijd nog recht op een ww-uitkering, dan ga je na je bevalling toch weer wat zoeken.
En je moet je ook niet al te druk maken, want door stress wordt je ook niet zo makkelijk zwanger....

Sterkte en succes ermee!

Groetjes Jetje

Vervelend voor je hoor. Maar ik zou ook niet met de pil beginnen hoor.
Het is natuurlijk wel lekker dat je nog werk hebt tijdens je zwangerschap omdat je dan wat extra centen hebt maar ik heb altijd zoiets van 'het komt wel groot'. Ik zit nu ook zonder werk was ook gestopt toen ik nog werk had, je denkt alles lekker in orde te hebben en dan zit je opeens thuis. Nu aan een andere baan beginnen vind ik ook moeilijk, moet je na misschien twee maanden werken al gaan vertellen dat je zwnager bent en dat je na de bevalling minder wilt gaan werken, vind ik beetje lullig, maar ja de hele zwangerschap thuis zitten is denk ik ook niet alles.

Probeer het allemaal maar eens op een rijtje te zeten en kijk wat het beste uikomt in jullie (financiele) situatie.

Veel succes!

Gr. Roseliek

He hoi,

Zeker niet weeer met de pil beginnen en gaan solliciteren. Je bent immers nog niet zwanger en voor hetzelfde geld duurt dat nog even. En je hoeft het niet te melden bij sollicitatie gesprek, ook niet als je al zwanger bent. En een bedrijf mag er niet naar vragen! Ik zou gewoon een nieuwe leuke baan zoeken en dan gewoon doorblijven gaan met klussen en dan zie je wel hoe het loopt. Er zijn genoeg werkgevers die niet direct zeggen oh zwanger dus einde contract. En als ze dat wel doen, dan ga je gewoon na je zwangerschap weer solliciteren.

Veel succes
Carina

Hoi Wennie. Ik heb bijna in hetzelfde schuitje gezeten. Per 1 okt. 2005 raakte ik mijn baan kwijt (reoganisatie); ik werkte daar al 4 jaar. Ik heb een maand in de WW gezeten en heb nu ergens een jaarcontract t/m 31 okt. Per 1 januari wilden wij gaan voor een 2e kindje, maar ja, ik heb een contract. Wat als ze van me af willen als ik zwanger ben? Wij hebben besloten om er gewoon voor te gaan en we zien wel hoe mijn nieuwe baas reageert. Ben nu net zwanger (week 5) en ik ben uitgerekend op de dag dat mijn contract afloopt. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze me willen houden en die 4 maanden verlof dan maar voor lief nemen. Maar die zekerheid heb ik natuurlijk niet. Ik merk het wel als ik het ze met een week of 12 ga vertellen...........
Ik zou er gewoon voor blijven gaan. Gelukkig bestaat het vangnet van de WW, dus er is altijd wel een inkomen. Veel succes!!!!
Liefs, Patricia

hai lieve meiden ,
bedankt voor jullie advies. ik ben er nu ook wel over uit dat ik gewoon lekker verder gaat met klussen .jullie hebben inderdaad gelijk we zien wel hoe er word gereageerd als het zover is en als ze dan mij contract niet willen verlengen kom ik gewoon weer in de ww.
Ik vind het zo lekker dat ik hier mijn hart kan luchtten.gister op mijn werk had ik echt zoiets van ze pakken me hele toekomst af,alles wat ik graag wil kan nu niet meer.en ik kon dat tegen niemand zeggen ,omdat niemand het weet.alleen mijn zusje zag dat het me veel meer aangreep als ze had verwacht en vroeg door ,daar heb ik het nu dan tegen vertelt.ze huilde met me mee, vond het zo rot voor me[echt lief]  ik hou jullie op de hoogte groetjes wendy

Hey Wennie,

Ik maak me ook druk om zo'n soort situatie. Ik heb een tijdelijk contract dat afloopt in augustus en ook wij willen graag een kindje. Daarbij werk ik ook bij familie en dat maakt het allemaal nog moeilijker. Ik heb dan snel het gevoel dat ik mijn eigen familie voor de gek houd.

Maar goed, even terug naar jouw verhaal. Als jullie financieel het kunnen redden als je zonder werk zit dan zou ik vooral niet stoppen met de pil. Wat ik zelf belangrijk vind is dat ik het gevoel wil hebben dat ik mijn kindje een goed leven en een goede toekomst kan bieden. Ik weet dat dit misschien 'overdreven' en 'dromerig' klinkt, maar voor mij is het belangrijk.

Succes met je beslissing!

Groetjes, Tessje.

Terug
Bovenaan