Wat zouden jullie doen mbt de eerste echo?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van de 2e en heb hiervoor een miskraam gehad. Ik loop bij de gyn ivm clomidgebruik. Nu mag ik met 7wk voor echo komen, maar nu zit hij vol en wil uiteraard wel mijn eigen gyn. Nu kan ik of met 6,5wk komen of met 7,5wk.
Wat zouden jullie doen???

Wie van jullie heeft met 6/ 6,5 week een echo gehad en er was hartactie te zien?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Gr. Mayke

Hoi,

Ik was 6 weken 2 dagen en er was duidlijk een hartje te zien. Ik zou niet kunnen wachten en gewoon gaan joh!! Veel succes!

Groetjes Fenna.

19 weken.

Ik kreeg ook een vroege echo. Ik was nog geen 6 weken zwanger. Het hartje klopte al. Ik zou met 6.5 week gaan hoor! Succes!

Hoi Mayke,

Ik heb met 7.5 wkn mijn 1ste echo gehad ivm IVF en zag toen een mooi krachtig hartje kloppen.

Ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en met 7,5 wk gaan.
Bij de 1 gaat het hartje eerder kloppen dan bij de  andere en stel je voor dat het bij jou net iets later begint te kloppen en dat je niets ziet. Dan zou je keihard schrikken en in onzekerheid zitten terwijl dat eigenlijk niet nodig is.

Ik zou lekker een weekje later gaan. Dan weet je voor 100% zeker dat het hartje klopt (als het goed zit natuurlijk). Wat stelt zo'n weekje later nou voor, die is ook zo voorbij hoor.

Succes met wachten.

Kruimel

hoi hoi

Ook ik mocht kiezen, ik had mijn eerste echo met 7wk4dg. Ik was blij dat ik een weekje had gewacht. Alhoewel ik erg zenuwachtig was en de dagen, zo niet uren, heb afgeteld was mijn kleintje nog zo klein (1,2 cm), dat ik bang was te weinig te kunnen zien als ik een week eerder was gegaan. Wat Kruimel al zegt, de kans dat je dan wat ziet is klein en zal je alleen nog zenuwachtiger maken.

Succes en geniet ervan

Hoi Mayke,

Ik kon ook de eerste echo met 6,5 a 7,5 weken laten maken en mocht dus de datum zelf kiezen. Ik heb er voor gekozen om dit met 7,5 weken te doen.
Ik was te bang dat als ik met 6,5 weken zou gaan, er  dan  nog  geen hartfractie te zien zou zijn.  
Natuurlijk wilde ik zo snel mogelijk  "zekerheid", maar als de kans er is dat ik alleen maar meer  in de zenuwen zou komen te zitten, dat wilde ik niet.

Groetjes Elise  

Ik heb mijn eerste echo met 7,5 week gehad.

Ik was toen volgens mijn laatste menstruatie 9,5 week, maar volgens mij was mijn eisprong later.

Omdat ik ook al meerdere miskramen heb gehad, wil ik graag bij de eerste echo weten of het goed is of niet. dus erop of eronder.
En dan niet weer later terug moeten komen omdat er nog net geen hartje te zien is.

Vandaar dat ik mijn echo later plande en dan maar iets langer moet wachten. Het bleek inderdaad zo te zijn dat ik mijn ei heb gehad toen ik het dacht en de duur klopte daar precies mee.
En er was een goed en krachtig hartje te zien en horen!

Dus ik ga liever iets later, als ik dan zekerheid krijg. Maar dat is persoonlijk.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan