Wat zouden jullie doen? Twijfel kundigheid ziekenhuis...

Bij mij zijn antistoffen in t bloed gevonden waardoor de kans dat t kindje bloedarmoede zal krijgen in mn buik. Dit schijnt maar 2000 x per jaar voor te komen. Ik ben daarom overgedragen aan de gyneacoloog.
Deze overdracht zit mij sowieso niet lekker, ik heb totaal geen info van t zkh gehad over verder plan van aanpak. Heb vrijdag bloedgeprikt voor verder onderzoek en krijg de uitslg pas bij eerste geplande controle met de gyn op 26 okt.
Ook bleek er vrijdag bij het bloedprikken iets inhoudelijks verkeerds op t bloedprikformulier ingevuld te zijn door de arts. Ik moest hem er zelf op wijzen en nog twijfel ik nu of hij wel t juiste heeft verbeterd. dus ja beetje dubbel gevoel over dit zkh.
Ik twijfel nu of ik niet beter over kan stappen naar een universitair ziekenhuis hier in de buurt. Misschien hebben zij van dit redelijk zeldzame geval meer kennis en is de informatievoorziening beter?
Ik weet dat het mijn eigen keus is maar ben benieuwd wat jullie zouden doen?
Overstappen of niet?
 
Je kan altijd een second opinion aanvragen bij een andere arts of een ander ziekenhuis en dat zou ik in jouw geval zeker doen. Ik zou me in jouw situatie ook niet erg gerust voelen namelijk.
Je hoeft niet meteen over te stappen maar je kunt altijd informeren, ik bedoel je hebt wat je nu hebt en daar ben je niet tevreden over, misschien kan dat andere ziekenhuis je wat beters bieden. ik zou dat zeker gaan bekijken.

Liefs en succes!
 
Ik ben het wel eens met Mriek85. Als het mij zou overkomen zou ik een second opinion aanvragen en het liefst inderdaad bij een ander ziekenhuis. Succes ermee. Hoop voor je dat je snel een uitslag kunt krijgen en plan van aanpak.

Liefs
 
Een second opinion is altijd goed, maar ik zou je zorgen ook even delen met het ziekenhuis zelf.. anders verandert er niets daar, en wie weet, kunnen ze eea uitleggen. Sterkte, Esther
 
Ik zou eerst gewoon eens bellen met de poli en je gevoel uitleggen..
Het is op zich redelijk normaal dat je pas uitleg krijgt op het eerstvolgende consult en dat er soms onderzoeken voor die tijd plaatsvinden. Gebeurt mij ook geregeld (loop voor meer dingen in het ziekenhuis) zeker als ze weten waarom je bij hun komt.

Dus ik zou, voor je een second opinion aanvraagt, eerst eens bellen met de poli en je verhaal doen.. is hun reactie niet bevredigend, dan zou ik naar het andere ziekenhuis gaan, je moet je er immers wel ontspannen bij voelen. Maar geef ze de kans.
 
weetje..ik denk ergens dat als dit ziekenhuis er geen vertrouwen in had met deze zeldzaamheid (om het zo maar te zeggen) ze je wel meteen hadden doorgestuurd...
 
Mijn ervaring met ziekenhuizen (loop zelf bij het UmcN,toch ook een universitair ziekenhuis) is dat je zelf alles goed in de gaten moet houden en erg op je strepen moet staan wat betreft je wensen e.d. Het is nou eenmaal, in mijn optiek dan, net een lopende band operatie en daar loopt regelmatig iets langs elkaar heen,niet volgens plan, op zijn beloop...

Wat voorbeelden: bij de bevalling van mijn jongste vroeg ik in het ziekenhuis meteen om een ruggenprik omdat de pijn die ik ervaarde belachelijk erg was. Ze wilden me eerst warme douches en kussens e.d. aansmeren, maar toen ik erg duidelijk had gezegd dat ik dat thuis allemaal al had geprobeerd en toch echt pijnbestrijding wilde (klaar, punt..) was de anesthesist er binnen een kwartier. Achteraf gezien vonden ze het knap dat ik zo volhardend was, omdat bleek dat ik zonder de pijnbestrijding (vanwege allerhande complicaties) waarschijnlijk gek was geworden van de pijn.

Bij deze zwangerschap kreeg ik pas geleden erg veel last van klachten die duiden op een blaasontsteking. Alle onderzoeken wezen op niks uit, maar alle klachten werden steeds erger, tot bloedens toe. Op mijn eigen uitdrukkelijke verzoek heb ik een recept voor antibiotica gekregen, meteen genomen en de klachten zijn nu wel verdwenen.

Om een lang verhaal kort te maken: als je ergens mee zit of duidelijkheid ergens over wil zou ik dat gewoon kenbaar maken. Het is jouw lichaam, jouw zwangerschap en dat zorgt al voor genoeg zorgen ookal zou er niks aan de hand zijn. En blijf je een slecht gevoel houden bij het ziekenhuis waar je nu bij loopt dan zijn er idd nog andere voorhanden. Belangrijk is wel dat je een goed gevoel hebt bij het ziekenhuis en bijbehorend personeel, anders loop je de rest van de zwangerschap met een vervelend gevoel daar rond.
 
Terug
Bovenaan