Wat zouden jullie doen.Wiegje

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik zit met het volgende.
We hebben een leuk wiegje van mijn vriend van eerder.Nu voldoet hij aan alle maten en er zit een nieuw matras in.Nu ontdek ik net dat er een dichte bodem in zit en volgens mij mag dit niet.Het is niet mogelijk om er een andere bodem in te doen want dan stort hij in elkaar.Aan de ene kant vind ik het heel jammer maar aan de andere ik wil wel het allerveiligst voor mijn kleintje en aangezien ik haar wel bij ons op de kamer wil laten slapen twijfel ik van wel gebruiken of het ledikantje naast ons bed zetten.

Help!!!

Wat zouden jullie doen?

De kraamzorg adviseerde me om een paar gaten in de bodem te boren, zodat hij goed kan ventileren. Is dit misschien een oplossing voor je?

Ik heb ook een wiegje met dichte bodem, die heb ik bij mijn zoontje ook gebruikt, geen problemen mee gehad. Hij is eigenlijk net niet diep genoeg maar ook daar hebben we geen problemen mee gehad, ze bewegen zich amper de eerste paar maanden. Ik zou hem dus gewoon gebruiken.

Ook ik heb een wiegje met een dichte bodem. Ik heb er zelf nog ingelegen. Het is wel een rotanwiegje, maar ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt.
Mijn zoontje heeft er ook ingelegen en ik heb er geen problemen mee gehad en ik heb ook niets gehoord van de kraamverzorgster toen.. Het is inderdaad wat Mommy zegt, een kindje beweegt nog niet zoveel en je moet het sowieso niet te warm aankleden. Ik denk dat het wel losloopt, maar als je het niet vertrouwd.....je moet gewoon doen wat jij denkt wat het beste is hoor!

Groetjes Hanneke

Ons wiegje is ook dicht van onder. Ik gebruik hem alleen de 1e 6 weken, daarna worden ze iets bewegelijker en gaat ze naar de ledikant, vind ik dan veiliger. Maar de 1e weken liggen ze alleen maar en de wieg staat ook naast mijn bed.

gr
Marielle

mijn wieg heeft ook   een dichte bodem en eerlijkgezegd heb ik er nog nooit van gahoord dat dit niet mag, alltwee mijn kinderen hebben er zeker 3 maanden in gelegen.
groetjes saskia

ik heb zo'n leander hangwieg en die heeft volgens mij ook een dichte bodem.
Het is meer van belang dat t matrasje goed is en dat er geen zeiltje op ligt waar je kind in kan stikken.

Hoi,
Dat de bodem van een wiegje moet ventileren is om het matras te laten luchten. Wij hebben ook als advies gekregen om gaten te boren in de bodem, maar dat vinden wij zonde en doen het dus niet. Als je gewoon elke week het matras even omdraaid, dan is dit ook voldoende hoor.
Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan