Wat zouden jullie doen?

<p>Hallo! </p><p>Ik (24) en mijn vriend(28) zijn al vier jaar samen, waarvan we al drie jaar samenwonen MET zijn broer. </p><p>In die drie jaar zijn er zelden discussies geweest en het samenwonen verloopt vlot. We hebben allemaal goed kunnen sparen en hebben beide een huis gekocht. Mijn vriend en ik koesteren al jaren een kinderwens en nu ons huisje in aantocht is kunnen we haast niet meer wachten.  </p><p>Het probleem is dat we niet 100% zeker zijn van de instapdatum van ons huis. Dit kan binnen de negen maanden zijn maar kan uitlopen tot 14/15 maanden.  </p><p>Wat zouden jullie doen? De drang is groot om te zeggen we doen het gewoon en we zien wel maar anderszijds lijkt mij het erg onpraktisch om met een pasgeboren baby met zijn drieeen samen te leven. Heeft iemand ervaring met zwanger zijn en samenwonen met familie? </p>
 
Ik zelf heb hier geen ervaring mee.. maar als je zo graag de wens hebt.. wie zegt dat je meteen zwanger bent kan ook nog 6 maanden of langer duren.. stel je bent met een zwanger en kunt met 12 maanden verhuizen is je kleine natuurlijk ook al 3 maanden en als je goed met je schoon broer over weg kunt dan moeten die 3 of 4 maanden ook wel goed komen lijkt me...
 
Ik zelf heb hier geen ervaring mee.. maar als je zo graag de wens hebt.. wie zegt dat je meteen zwanger bent kan ook nog 6 maanden of langer duren.. stel je bent met een zwanger en kunt met 12 maanden verhuizen is je kleine natuurlijk ook al 3 maanden en als je goed met je schoon broer over weg kunt dan moeten die 3 of 4 maanden ook wel goed komen lijkt me...
 
Het kan ook zo maanden duren voor je zwanger bent. Als je nu stopt met anticonceptie heb je mogelijk een kans dat je met een baby of dikke buik moet verhuizen. Niet handig, maar echt wel overheen te komen. Wellicht ook even kijken hoeveel er aan jullie nieuwe huis geklust moet worden, en of het eventueel mogelijk is daar hulp voor in te schakelen als jij daar niet aan mee kunt werken. Mocht je echt niet meer samen met zijn broer willen leven als de baby geboren is, zou je ook kunnen kijken of jullie tijdelijk in een gemeubileerde woning kunnen zoals een vakantie huis. Of wellicht dat zijn broer juist eerder al kan verhuizen? 
 
Het kan maanden duren, maar het kan net zo goed direct raak zijn. Ben je gezond? Heb je een gezond gewicht? Dan is die kans zelfs vrij groot. 
Ik zou dus toch nog even wachten. Verhuizen terwijl je net een kind hebt gekregen is echt vervelend. Je wil dan juist lekker je eigen plekje hebben.
 
Hallo
 
ik ben al een jaar pil vrij, ik kan op de dag zeggen wanneer ik mijn eisprong/ menstruatie krijg. Voor de rest in goede gezondheid dus de gyne gaat ervan uit dat het snel raak is.
Het huis is volledig instapklaar en we verhuizen  1 straat verder. 
 
Dan zou ik er gewoon voor gaan. Het is goed dat je gezond bent enzo maar helaas is dat geen garantie dat je snel zwanger raakt. Ik ben helemaal gezond en heb een goede bmi maar toch heeft het jaren geduurd voordat ik zwanger raakte, uiteindelijk via ivf. En waarom het niet op de natuurlijke manier lukte dat weet niemand helaas. 
Ga er voor en als je wel zwanger bent of misschien zelfs al een baby hebt tegen die tijd dan zijn er vast wel mensen die jullie willen helpen met verhuizen. 
 
Terug
Bovenaan