Wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,
Wat vinden jullie hiervan...
Gisteravond werd ik opgebeld door een oud collega van mijn hubbie. Hij vertelde
dat er bij hun in het bedrijf een baan vrij kwam en dat hij meteen aan mijn hubbie moest denken en heeft dat tegen zijn baas gezegd. Die zei dat mijn hubbie hem dan maar moest bellen. Jeetje mina das moeilijk zeg...

Aan de ene kant denk ik... DOEN want dan is ie door de weeks meer thuis. Vaak op vrijdag thuis ipv zaterdag dus meer tijd samen en voor de toekomst ook heel fijn als we niet meer met z'n tweeen zijn.

En aan de andere kant twijfel ik want je wil toch een toekomst opbouwen en als je van baan wisselt krijg je weer een ander contract, hij komt als laatste binnen dus kan er als het nodig is het eerste uit gezet worden. Qua loon maak ik me nog niet zo druk heb hem liever meer thuis (vooral voor de toekomst) dan meer geld in het laadje maar het is zo'n stap en vooral omdat je met de toekomst bezig bent en straks gaat het fout. Het bedrijf is ook veeeel kleiner maar een aantal auto's terwijl waar die nu werkt ze net een nummer zijn en ongeveer 200 auto's. Toch is hij daar wel tervreden, maar voor de toekomst...

Zucht... jeetje mina wat moeilijk.

Durven we het risico te nemen? Ik twijfel ik weet het niet...

Wat vinden jullie?

LIefs Leah

Hoi Leah,

Wij zitten zo'n beetje sinds gister in dezelfde schuit. Vriendje heeft gesprek gehad bij andere werkgever en hij had gesolliciteerd om gewoon eens verder te kijken, niet omdat hij weg wilt bij zijn huidige baan. Hij kwam echter zo enthousiast thuis en werd gister direct terug gebeld voor vervolg gesprek. Qua salaris gaat hij moeten inleveren, dat vinden wij geen probleem, maar enige voorwaarde dat hij naar de andere werkgever zou overstappen is de garantie van een onbepaalde tijd-contract. Misschien dat jouw man dit ook kan bespreken? Hij kan uitleggen dat hij zijn zekerheden van nu niet allemaal op het spel wil zetten.
Hoop dat jullie eruitkomen. Lijkt me ook voor een toekomstig kindje fijn als papa vaker thuis is, toch??
succes ermee
xxx Annet

hoi leah.

ja een nieuwe baan is altijd moeilijk .

mijn man heeft wel die stap genomen .
maar meer omdat hij al een lange tijd bij zijn werkgever weg wou.
toen wij samen gingen wonen moest hij veel reistijd maken en dta betekende veel files.
vroeg op en laat thuis ivm file.

dit heeft hij een halfjaar vol gehouden.
in die tijd is die continu opzoek geweest naar iets wat bij hem paste en hem wat meer rust gaf en wat meer tijd.
gelukkig heeft hij die gevonden.wel met half jaar contract,

hij zit nu nog geen 10 min van zijn baan af, heeft geen files meer en heeft meer tijd.
en ook de storingdiensten zijn afgelopen.
 wat goed is ivm met zijn kids in de weekenden.

wat ik bedoel is jij en je man/vriend moeten er helemaal achter staan om zo'n stap te kunnen wagen en er zeker van kunnen zijn dat je in een redelijke tijd een back-up plan heb. zodat je niet in vervelende toestanden komt te zitten.

als je man/vriend zich lekkerder zou voelen bij een nieuwe baan dan   zou ik het zeker eens doornemen. voordelen en nadelen.

mocht je man/vriend zich gewoon lekker voelen bij zijn huidige baan en niet die stap willen nemen, dan zou die het ook niet moeten doen je kan er erge spijt van krijgen om van een vast iets iets onzekers te nemen.

mijn opa zei altijd. als je hart en gedachten het zelfe voelen/zeggen dan zit je goed.

een andere baan is altijd moeilijk,maar wel altijd bespreekbaar.

beetje vreemde uitleg allemala mara   misschien dta je er wta van snapt(hahaha)

groetjes   poekkie

Thanks voor jullie reactie's!!!

We gaan zo bellen om te kijken wat ie te bieden heeft!!!

Spannend!!!

Liefs Leah

Terug
Bovenaan