Wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Thijn is nu 7 mnd, begin nu sinds een maand wat beter in mijn vel te zitten. (eindelijk). (veel last van vermoeidheid gehad).

Op mijn werk gaat het erg slecht, er is eigenlijk gewoon geen werk voor me, ze hebben die functie die ik nu heb even voor mij gecreeerd tot er een betere oplossing kwam (werk in de zorg) alleen die betere oplossing kwam er niet na een jaar en is er nog niet.

Ik rijd er een uur voor en het werkt erg demotiverend voor mij.
Ik heb mijn management diploma gehaald en wil aan de slag, maar ja er is weinig qua banen op dit moment.

Maar nu komt mijn vraag; Mijn man en ik willen graag nog meer kinderen als het allemaal mag en lukt enz. En dan zouden we rond de zomer willen gaan proberen, maar of ik zit nog steeds in hetzelfde schuitje omtrent rotwerk of ik heb net een nieuwe baan misschien.

Laten jullie je kinderwens "planning" afhangen van je werk/carriere?

Groetjes

Het antwoord hierop wordt waarschijnlijk "ja". Ook heb ben aan het overwegen om deze zomer weer te gaan proberen voor een tweede kindje. Lotte zou dan bijna 2 zijn als de volgende komt.

Ik ben een eigen bedrijf gestart (internetwinkel Disneybeelden) en wil in de toekomst een winkel beginnen. Maar, dat kan eigenlijk alleen als de kinders op school zitten. Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt hier veel voor, dus daar zijn ook geen mogelijkheden. Bovendien is hij echt de kostwinner en doe ik dit er 'een beetje bij'.

Voor mijn planning is snel kinderen krijgen achter elkaar dus wel ideaal. Het lastige is wel dat ik het best zwaar vind om voor Lotte te zorgen. Zo zit ze nu in de tandjes-fase en is dus een aantal keer per nacht wakker. Ik trek dat soort dingen slecht (wie niet) en ik denk dat wel eens 'is een tweede wel een goed idee'.

Ik wil graag een tweede kindje en iedereen zegt van 'dat komt vanzelf goed', maar dan weet je haast wel zeker dat er een of vroeg op is, of midden in de nacht wakker is. Als het weer een paar dagen goed gaat denk ik 'ja, deze zomer gaan we voor een tweede', maar nu ik weer met m'n moeie hoofd achter de computer zit, slaat de twijfel weer toe...

Groetjes, Marisa

Hoi Wenne,

Mijn antwoord is absoluut nee. Mijn dochter Isis  is een half jaar en ook mijn man en ik denken aan een tweede.

Ik heb de afgelopen 2 jaar te veel meegamaakt om te gaan plannen voor een kindje. Toen we voor de eerste gingen, heb ik gewacht totdat ik een vast contract had. Verlogens is mijn 1ste zwangerschap misgelopen na 5 maanden en daarna ging mijn werkgever failliet en ik had een vast contract.

Toen ik net een nieuwe baan had, bleek ik zwanger van Isis.  Uiteindelijk heb ik daar een vaste aanstelling gekregen. Nu is Isis een half jaar en maak ik bij mijn werkgever een interne overstap, wat eigenlijk neerkomt op een nieuwe baan hoor ;-) En weet ook zeker dat we binnen een jaar gaan proberen nog een kkleintje te maken.

Ach, je hebt het allemaal niet in de hand: Zwanger worden en de grillen van je baas of bedrijf. Gewoon lekker aan een nieuwe baan beginnen is mijn advies. Ik geloof dat het aantal vacatures door het dak schiet, dus beter gaat de markt niet voor je worden toch?

Succes en groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan