Wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Ha Meiden,

Even een snel vraagje.....

Vera is al weer anderhalve week lekker aan het hoesten. De laatste twee dagen heeft ze 39 graden koorts en ook weer benauwd. De benauwdheid kunnen we alleen aan door de max. dosering van de pufjes flink te overschrijden.
Ik ben altijd zo bang voor een longontsteking, wat zouden jullie doen? Naar de HAP of niet?
Twee weken geleden zat ik er ook, en toen was ze "gewoon" ziek.....

Groetjes Karin

Hoi hoi

Ik zeg altijd, doen wat je gevoel zegt. Als je je er niet lekker bij voelt gewoon even bellen. Ze zijn er niet voor niks. Ik heb ook een mannetje met gevoelige longetjes en onze oudste heeft al eens het RS virus gehad dus wat longetjes aangaand sta ik altijd snel bij de huisarts.
Succes

Tam

hoi hoi,

Oow, ik vind het altijd zo moeilijk om te besluiten bel ik wel of bel ik niet, maar in dit geval zou ik bellen als ik jou was. Benauwdheid vind ik een hele goede reden om te bellen hoor!

x miranda

Hoi Karin,

BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeker als ze koorts heeft, geen risico nemen. Koorts geeft aan dat er iets aan de hand is in het lichaampje.
Sven was ook al een tijd aan het hoesten. Zijn luchtwegen zijn zijn zwakke plek dus als hij gaat hoesten, ga ik altijd naar de ha.
Sven heeft vorig jaar het RS virus gehad en toen hij daarvan bekomen was, kreeg hij een longontsteking. Gelukkig waren we daar op tijd bij waardoor we het zelf met antibiotica op hebben kunnen lossen. Anders hadden we naar het ziekenhuis gemoeten.
Die longontsteking bij Sven begon ook met hoesten en koorts. Dus, neem geen risico.
Gewoon bellen!

Groetjes,
Maike

PS: moederinstinct is de beste raadgever.........

ik persoonlijk zou altijd even bellen als je het niet vertrouwd. Ze stellen toch eerst allerlei vragen en zeggen dan zelf of het verstandig is om langs te komen. De beslissing is dan toch aan hen. Laat je even weten wat je hebt gedaan?

Hoi Meiden,

Gisteren toch nog even naar de HAP geweest. We hebben een antibiotica kuur gekregen, ze had gelukkig geen longontsteking. Maar hij vond het allemaal wel heel lang duren (omdat we er twee weken geleden ook al waren).
Hij wil dat we naar onze eigen HA gaan voor een onderhoudsmedicijn voor haar Astma. Daar denk ik nog even over na.

Groetjes Karin en bedankt hoor!

Groot gelijk hoor dat je gebeld hebt en fijn dat je mocht komen! Hebben jullie enigszins rustig de nacht in kunnen gaan toch?
Zielig hoor als ze het zo benauwd hebben......Doodeng ook lijkt me.

Beterschap!

x miranda

hoi Karin,
fijn om te lezen dat je bij de HAP terecht kon en zeker goed dat je gebeld hebt. Het is niets als je kind zo benauwd is weet ik ook uit ervaring en j kunt het risico op een longontsteking gewoon niet nemen.
Je schreef dat je nog even wou nadenken om een afspraak te maken met je eigen HA voor een onderhoudsmedecijn voor de astma van je dochter. Daarover zou ik je willen zeggen wacht niet te lang en maak in ieder geval een afspraak, je kunt altijd je twijfels over wel of geen medicijnen met hem/haar bespreken. Ik denk alleen dat je met haar gezondheid geen risico's moet nemen en astma zonder goed ingesteld te zijn op medicijnen is toch wel een risico...
Ik heb zelf al vanaf kinds af aan astma en ook bij onze dochter is dit haar zwakke plek, dus ik begrijp je situatie.

Heel veel succes en ik hoop dat je dochter in ieder geval snel weer wat opknapt.

Groeten,
Tamar & Sarah

Terug
Bovenaan