Wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Wij zitten hier namelijk met het volgende...

Onze uk gaat, nu nog in zijn achteruit, zich al aardig voortbewegen en alles wat hij tegenkomt moet even worden aangeraakt.

Nu hebben we een allesbrander in de kamer.
En gisteren zat meneertje daar eens heel geinteresseerd naar te kijken, ernaar te pakken, vooral die roostertjes zijn heel leuk!!!

In de zomer gebruiken we dat ding nooit natuurlijk en in de winter vaak s'avonds. Maar als hij aan zou zijn, zou ik Efraim natuurlijk noooooit laten rondkruipen.

Maar goed; mag hij er nu aan zitten of niet???

Ik vind het best moeilijk; want als hij straks loopt???!
En wat als de box straks weg is???
(Duurt nog heeeeeeeel lang hoor, veel te handig om hem af en toe in te 'parkeren' )

Nu snapt hij natuurlijk nog niet dat hij er niet aan mag komen.

Ik vind zulke dingen best wel moeilijk.
Wat zouden jullie doen? Of doen jullie???

Ik zou hem er niet aan laten zitten hoor. Natuurlijk is het erg interessant, maar als ie brand wordt het nog veel interessanter. En ik denk dat het voor een kind heel raar is als het nu wel zou mogen en straks niet. Ik vraag me ook af of ze dat zullen begrijpen. Natuurlijk laat je je kind niet bij zo'n heet ding, maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje. En als het bij jou thuis mag mag het ook bij iemand anders thuis en die is misschien dan wel net uitgegaan, maar wel stikheet.
Ik heb zelf toen ik 9 maanden was en kroop mijn hand aan de kachel bij mijn opa en oma verbrand. Ik heb er nog steeds een litteken(tje) van op mijn hand zitten. Ik weet van dat incident gelukkig niets meer af, maar ik weet wel dat ik Anne er nooit aan zou laten zitten. Mijn ouders hebben een kachel en die branden ze deze winter ook niet. Die zijn toen ik klein was veel te hard geschrokken. Mijn schoonouders daarentegen boeit het allemaal niet. Die lieten een 4 jarig kind door de kamer heen dansen, springen, rennen en gek doen, terwijl er kaarsen stonden te branden en de open haard aan was.... echt onbegrijpelijk.
Dit is mijn mening er over hoor. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat anderen er van vinden.

Ik vind dat je wel gelijk hebt. Anders moet ik het straks weer af gaan leren en inderdaad, wat als je bij anderen bent??? Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar goed, ben wel benieuwd wat anderen vinden.

Hoi hoi,

ik zou hem ook nu al leren om er vanaf te blijven. Anders lijkt me dat het straks alleen maar lastiger wordt voor hem om te begrijpen dat ie er nu ineens NIET aan mag komen. Volgens mij alleen maar verwarrend voor zo'n kind. Ik zou consequent zijn: hij mag er niet aankomen, of de brander nu aan of uit is.

groetjes
Mie

Idd; nu consequent volhouden dat hij er niet aan mag komen.
Hij blijft idd niet voor eeuwig in de box en als je er nu al mee begint, zal het straks minder moeite kosten.
Sil

ik zou ook heel consequent blijven!! wij hebben een stopcontact onderin zitten(beveiligd tuurlijk) en nu hij kan kruipen blijft er ook naartoe gaan, ik heb hem er een paar keer bij weggehaald en vanmiddag een poos in de box gezet, en vanavond is hij er niet meer naartoe gegaan, zal ie best wel weer doen, maar ik wil het niet hebben, ze moeten denk ik wel zo vlug mogelijk leren wat wel en niet mag. succes ermee!

groetjes suanne

hey!!!!

ik zou ook consequent blijven!! Doe ik nu ook!! Madameke vind het niet zo leuk maar ik hep echt zoiets van : je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!! ( niet heel streng hoor.. met die grote ogen krijgt ze alles voor elkaar maar ik probeer het....!!

xx memke

Ik ben het helemaal met de rest eens!
Niets meer aan toe te voegen

Terug
Bovenaan