Wat zouden jullie doen?

Wij gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig en nu wilde ik de kinderwagen en ook de maxi cosi meenemen! Wil de maxi cosi mee omdat ik het toch een prettig idee vind mochten we daar in een taxi of een x een auto hebben hem toch goed te kunnen vervoeren! En de kinderwagen voor als we natuurlijk wandelen wat veel voorkomt en ook voor s avonds als we gaan eten dat hij daar in kan slapen!

Hebben jullie hier ervaringen mee? Ze zeggen namelijk dat je maar 10 kg bagage voor je baby mee mag nemen! Denk dat de kinderwagen al aardig in de buurt komt! Deze laten we overigens wel inceelen!

Groetjes tamjo

Wij vertrekken di as voor 12 dagen naar turkije wij hebben geen stoel voor jochem dus nemen geen maxi cosi mee.
Misschien dat je hem apart kunt invoeren bij de bagage maar dat zul je ff moeten vragen bij het reisburo.
Verder je mag 20 kilo pp mee nemen en voor je mannetje idd 10 maar dan zit je op 50!!!!kilo weet niet waar je een gaat maar je neemt gauw teveel mee.
Wij nemen bijv de luiers mee in zowel handbagage als in de koffer een paar potjes meer niet die haal ik daar wel en anders maar 12 dagen alleen fruit en dan thuis weer groente.
Dus ff nauwkeurig bekijken en die 10 kilo voor je kleintje is handbagage en de kinderwagen telt niet mee!!!
maar je mag een maxi cosi niet mee in het vliegtuig nemen want die kan niet in die "koffers" boven je stoel waardoor ie door het vliegtuig kan gaan bij bijv turbelentie!

sucses ermee he

liefs louise

Ik denk dat ze waarschijnlijnk wel autostoeltjes zullen hebben bij de autoverhuur. Dat kan je wrs nu al nakijken want de meeste verhuurders hebben wel een internetsite, zelfs in de vakantielanden. Wij konden toen in Spanje gewoon een stoeltje voor Margo in de auto krijgen in ieder geval dus ik zou de maxi cosi lekker thuis laten. Misschien niet zo fris idee maar met een lekker badlaken of een katoenen luier erin is het best te doen voor de vakantie. Zo'n gedoe, en dan zal je 'm misschien 2 x gebruiken de hele vakantie.
Waar gaan jullie heen eigenlijk??

Liefz Esz

een vriendin van mij is afgelopen week met haar kleine op vakantie geweest.
en bij een autoverhuur hebben ze overal wel autostoeltjes, daar zitten natuurlijk wel kosten bij. maar beter dan de kosten voor een extra stoel!

Thnx voor jullie tips. We gaan naar gran canaria! Ik heb wel zo een hoes voor over de maxi cosi anders stop ik die gewoon in de koffer! Ik neem ook een draagzak mee dus misschien overweeg ik idd wel om de maxi cosi thuis te laten!

Zou de maxi-cosi ook thuis laten. Inderdaad zo'n hoes meenemen. Zou heel even het reisbureau bellen wat de eventuele voorzieningen zijn. (soms hebben hotels ze namelijk ook) Autoverhuurders hebben meestal ook wel zitjes. Dus gewoon even internet afspeuren. Succes en een hele fijne vakantie.

Maar volgens mij mag een maxi-cosi wel mee bovenin. Even bij de luchtmaatschappij informeren. Ik heb ze namelijk in oktober naar de dominicaanse republiek wel gezien, maar hadden wel een extra stoel. Weet niet of ze die gereserveerd hadden. (ook wel fijn als je turbulentie krijgt of een noodlanding moet maken, zit je kindje toch meer beschermd.)

ben net terug van vakantie en heb de maxi cosi wel meegenomen. je levert deze pas in bij de gate hoor. en heb het zelf niet meer gebruikt op vakantie maar vond het wel erg fijn voor in de bus. anders zit je constant met baby op schoot en had een draagdoek voor bij het uitstappen van vliegtuig, het is vaak een stuk naar de bagageband en dan wordt zon kleintje best wel zwaar en is handig om dan in draagdoek/zak te stoppen

Terug
Bovenaan