wat zouden jullie doen???

Hoi meiden

Ik ben vanmorgen met elena weer naar het cb geweest en moet nu van het cb van 5 naar 4 flessen gaan.
maar heb nog best vaak dat ze haar fles niet leeg drinkt en dan red ik het al niet om er 4 uur tussen te hebben laat staan dat het lukt om er 5 a 5 en half uur er tussen te doen.
Weet me nu dus ook even geen raad meer. wat zal ik doen. vind namelijk dat ze ook erg weinig is aangekomen in 5 weken tijd.

23 feb woog elena 5125 gram en vandaag (29 maart) woog ze 5630 gram.

alle advies is welkom

Liefs debora

Ik zou als ze het niet red om de 4 uur een fles gewoon lekker de 5 flessen blijven geven. En zou me over haar gewicht maar niet druk maken.

Sophie is vandaag ook geweest op het cb en is ook niet zoveel aangekomen hoor. Z'n 465 gram. En dat was prima. En ze krijgt nog 6 voedingen (borst en flesvoeding) op een dag. En ik heb ze er helemaal niet over gehoord dat ik voedingen weg moet laten.

Gewoon maar je eigen gevoel volgen. Als het nog niet lukt om de 4 uur dan lukt het niet zo simpel is het. Sophie redt het ook nog niet hoor.

xxx

Hoi Debora,

Gewoon naar je eigen gevoel luisteren en vooral kijken naar de behoefte van je kindje!! Wij hebben dat advies ook gehad, maar geven ook nog steeds 5 flessen. Voor de laatste fles maak ik Laura gewoon wakker en we merken dat ze het nog nodig heeft!

xx

Hey Debora,

Inderdaad, gewoon je gevoel volgen!!
Bodhi krijgt nog gewoon 5 voedingen en dat bevalt ons prima!! Soms zit er hier maar 3,5 uur tussen de voedingen, maar ik geef nog BV.

Succes!

Groetjes Brigitte

Gewoon doen wat je gevoel zegt! Meestal gaan kindjes naar 4 flessen als ze zwaarder dan 6 kg zijn.

Dat ze minder aankomen is wel normaal, anders zou je uiteindelijk een heel groot kind krijgen :)

Sara heeft nu wel 4 flessen, maar die kregen we om 23.00 uur ook vaak niet meer wakker en heeft nu met fruit en wat groente ook genoeg om de uren tussen de flessen te redden.

hoi Debora,

Johnny is sinds vorige week ook overgestapt naar 4 flessen, gaat perfect..

dit is nu zijn ritme..
08.00-09.00 / 12.00-13.00 / 16.00-17.00 / 22.00

ik moest hem ook telkens wakker maken en merkte dat hij eigenlijk bij alle flessen heel veel terug gaf, minder geven was meneertje niet tevreden mee.
ik heb hem gewoon een keertje laten liggen om te kijken wanneer hij zou komen en toen kwam hij de volgende dag pas weer.

ik vind het heerlijk zo en zie mijn mannetje weer helemaal genieten!

het is gewoon een kwestie van proberen, ik ga vanmiddag voor de zekerheid even laten wegen want tja, soms kan je er ook naast zitten..

als je het wil proberen geef ik je als tip om het een keer te doen wanneer je de volgende ochtend niks gepland hebt, mocht hij dan ineens weer midden in de nacht komen, ben je 's ochtends niet zo moe en kan je nog een uurtje doorslapen.

succes!

groetjes Mandy.

hoihoi,,

gewoon doen waar julie je het prettigst bij voelt,, als jij denkt dat ze liefer nog 5 flessen heeft,, zal ik haar ook gewoon 5 flessen doen...

wij zijn naar 4 flessen gegaan omdat madam niet meer wakker wou worden voor de fles,, en ze verder ook niet voldoende had aan de fles,, verder hier fruit met liga erdoor,, en aardappelen met groente en sávonds als ze wakker is ook een liga of rijstewafel,,

gewoon je mamainstinkt volgen en dan komt het vanzelf wel goed;)

liefss,, samantha en danisha

Ik zou ook je gevoel volgen, ik ben er inmiddels wel achter dat je moederinstinct je echt niet in de steek laat.
Wij gaan morgen een fles weg laten, Lars is overdag minder tevreden na zijn fles en komt vaak al na 2,5 uur weer, dus gaan we de voeding verhogen en de avondfles eraf halen, hiervoor moeten we hem vaak wakker maken dus dat willen we niet meer.
Ben benieuwd hoe het zal gaan :)
Wel lastig he die keuzes maken? Ik vind dat soms wel moeilijk, maar volg gewoon lekker mijn eigen intuïtie.
Het CB werkt volgens het gemiddelde maar dat werkt bij Lars niet.

Succes ermee!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan