water/diksap

Senne krijgt al een aantal weken groente en fruit en dat vindt ze heerlijk. Ik probeer haar na elk hapje een flesje met water of diksap te geven, maar hier drinkt ze nauwelijks van. Ze begint enthousiast, maar als ze geproeft heeft blijft het bij spelen met het flesje.  Het lijkt alsof ze denkt 'Dit is geen melk, je geeft me het verkeerde flesje!'

Hoeveel  water of sap zou ze op een dag moeten drinken? Ze is nu 5 maanden oud. Wat drinken jullie kindjes (naast de melk)?

Groetjes,
Dionne

Hoi Dionne,
Hier is buiten de melkfles ook niet veel favoriet hoor.
JAdey krijgt met warm wer water (blhhhh) na haar fruit thee( dat wil dan nog) en vandaag voor het eerst diksap, nou al het fruit kwam er ook gelijk weer uit. Ik weet niet of het ligt aan dat ze het de eerste keer kreeg, of dat het te waterig was of dat ze het echt gewoon vies vind...
Maar buiten melk drinkt ze eigenlijk op een slokje na niets.

gr tammy

Hoi,

Nikki drinkt naast haar flesje melk ook niets. Ik heb water en diksap geprobeerd. Thee nog niet (ben zelf geen theeleut). Wel heeft ze toen we bij mijn vader waren wat multivruchten (geloof sinaasappel, mango en nog iets)  uit een glas gedronken. Dit vond ze heerlijk, want ze wilde steeds meer. Maar ik wil haar dit niet te veel geven, aangezien ik niet weet of het goed is voor zo'n kleintje (ze is nu 6mnd en een week).

Ik blijf het wel steeds proberen, maar tot nu toe heeft het niets op geleverd. Maar zolang ze goed plast en poept, heb ik er geen moeite mee.
Succes ermee

Groetjes, Marieke (mv Nikki)

mijn kleine krijgt alleen nog maar melk en hij is nu ook 5 maand
nou is dus mijn vraag (sorry hihi) moet ik hem al meer laten drinken??
hij krijgt nu 4 flessen melk  van 235 ml

groetjes Chantal

jayla is nu 5 maanden en een week

en ik geef tussen haar melkfles door wel diksap
of die kante klare sap van olavrit
meestal geef ik het in de middag dan krijgd ze eerste een sukje liga in haar handje die sabbelte dan fijn en daarna een beetje diksap

als het nou erg war is buiten geef ik het wat vaker

groetjes mariella

Hier krijgt Quinn vaker water of sterk  aangelengd diksap. Gewoon uit een bekertje. Hij vind het prachtig en slikt er wonderbaarlijk genoeg ook nog het meeste van door. Ik ben hiermee begonnen toen hij steeds naar mijn glas rijkte.
Groetjes Veerle

Laura krijgt ook diksap. Uit een oefenbeker, gaat prima. Ook drinkt ze goed uit een tuitbeker en zelfs uit een tuitbeker met rietje (Nubby) kan ze goed drinken. Thuis is het dus de oefenbeker en op weg de tuitbeker. Ze drinkt ongeveer 100 cc diksap per dag, maar heeft altijd een beker in de buurt die ze kan pakken als ze extra dorst heeft.

Hoi!
Dochterlief (5,5 mnd) krijgt alleen extra water als het warm weer is. Meestal wil ze dit niet eens. Tot 6 mnd is het niet nodig om ander drinken dan melk te geven, maar als je dan wat wil geven, geef dan gewoon water.
Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan