Water drinken 9 maanden

<p>Hallo lieve mama’s en papa’s.</p><p>We zijn vorige week bij het consultatiebureau geweest en onze dochter van 9 maanden doet het prima. Ze gaven aan dat we weer een beetje kunnen afbouwen betreft de melk. Ook omdat ze regelmatig ren beetje yoghurt met fruit als tussendoortje krijgt. Ze krijgt nu nog 510ml per dag en we willen uiteindelijk naar 450ml. Advies was 400-450. Onze dame is een heel goede eter en vindt haar flesjes ook nog steeds heerlijk. Ze drinkt ze dan ook altijd leeg. Maar geef ik haar minder, dan is ze ook heel tevreden. Het afbouwen van de middagfles verloopt dus eenvoudig, maar ik wil hem niet ineens laten wegvallen. Het is toch altijd een fijn momentje samen, die fles. Ze is al enige tijd aan het oefenen met het drinken van water en slappe thee na de boterham. Uit een open beker gaat dit al best goed, maar dan kan ze natuurlijk nog niet zelf. We hebben ook een munchkin beker en sinds deze week heeft ze door hoe ze eruit moet drinken. Ze drinkt echter maar een paar slokjes en dan is ze tevreden. Lauw water gaat trouwens beter dan koud water. Nu we de flesjes gaan minderen, vind ik het wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnen blijft krijgen, maja wat is genoeg? Hebben jullie schatjes ook genoeg aan een paar slokjes en op welke manier bieden jullie thee en water aan?</p>
 
De heledag drinken aanbieden meenemen op oog hoogte neer zetten laat der maar ontdekken. Die van mij dronk al vanaf begin goed en laat hem op oog hoogte staan zo dat die zelf kan pakken ik heb wel ochtend middag fles en nacht fles voor voldoende vocht ok geeft 150 plus  2,5 scheppen drinkt die niet helemaal op maar gaat om de vocht waarom doe ik dit omdat die met zijn drinken speelt uitspugen enzo hahah
 
Gewoon de fles van 15.00 minderen naar 90cc ipv 180cc en zo bouw je af. Daarna de 90cc vervangen voor water/dixap en koekje of cracker.
Ik ging met 8 maanden over op 3 flessen (7.00-13.00-19.00) Dus de fles van 11.00 rekken tot 13.00 en dan komt automatisch de fles van 15.00 te vervallen. Zo heb je alsnog e flessen per dag, en 3 'genietmomentjes' zoals je omschrijft. En zodra de fles van 11.00 eraf ging, gingen ze hier ook beter brood eten (logisch, want dan hadden ze tenminste echt trek rond 11.30/12.00)
Als ze 3 volle flessen drinkt, is dat voldoende vocht hoor. Daarnaast gewoon water aanbieden de hele dag en dan gaat ze het vanzelf beter drinken. Dat gaat niet in 1 dag! 
 
Gewoon de fles van 15.00 minderen naar 90cc ipv 180cc en zo bouw je af. Daarna de 90cc vervangen voor water/dixap en koekje of cracker.
Ik ging met 8 maanden over op 3 flessen (7.00-13.00-19.00) Dus de fles van 11.00 rekken tot 13.00 en dan komt automatisch de fles van 15.00 te vervallen. Zo heb je alsnog e flessen per dag, en 3 'genietmomentjes' zoals je omschrijft. En zodra de fles van 11.00 eraf ging, gingen ze hier ook beter brood eten (logisch, want dan hadden ze tenminste echt trek rond 11.30/12.00)
Als ze 3 volle flessen drinkt, is dat voldoende vocht hoor. Daarnaast gewoon water aanbieden de hele dag en dan gaat ze het vanzelf beter drinken. Dat gaat niet in 1 dag! 
 
Terug
Bovenaan