Water drinken

<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn zoontje van 8.5 maanden wilt met geen mogelijkheid water of thee drinken. Heb verschillende bekers en flesjes gebruikt maar niets werkt. Hij spuugt het uit en gaat echt over zijn nek.</p><p> </p><p> 180 water en 1 schepje voeding bijvoorbeeld werkt ook niet.</p><p>Hebben jullie tips voor ons?</p><p> </p><p>Groetjes Mariska  </p>
 
Misschien meer in stappen van melk overgaan op water? Dus niet gelijk met 1 op 180 beginnen, maar bijvoorbeeld 3 op 180...
Verder geen ideeën helaas, omdat ons zoontje alles dat nieuw is leuk vindt, en dus ook water drinken gelijk heel boeiend vond. Succes in ieder geval!
 
En een beetje diksap? Ik wilde graag dat onze zoon alleen water of thee dronk. Dat deed ie mooi niet. Nu krijgt hij begin van de dag 1 beker diksap. Als die bijna op is, vul ik 'm bij met water. Dat drinkt hij wel. Hij drinkt het best uit een rietjesbeker. 
 
Bij mijn zoontje heb ik de schepjes melk heel geleidelijk aan afgebouwd. De laatste stap was wel het moeilijkste, van 1 naar 0. Maar, het is gelukt, heeft wel een tijd geduurd. Was niet binnen 2 weken gedaan. Ik denk dat hij 14 maanden was voor hij het water zelf dronk. Nu is hij 4 en ik merk een groot verschil in hoe hij drinkt omdat hij dorst heeft of omdat hij iets echt lekker vindt. Hij zou bij wijze van zo 5 bekers limonade of fristi kunnen drinken. Limonade, fristi of sap krijgt hij nog steeds bij uitzondering, dat staat niet wekelijks op het menu. 
 
Bedankt voor de reacties.
 
Vanmiddag toch maar diksap gegeven. Ging heel goed. We blijven water evengoed aanbieden. Misschien gaat dat later beter. Want ik ben toch niet helemaal fan van diksap. Maar voor nu is het prima hopelijk wordt nu zijn ontlasting iets slapper!
 
Bedankt voor de reacties.
 
Vanmiddag toch maar diksap gegeven. Ging heel goed. We blijven water evengoed aanbieden. Misschien gaat dat later beter. Want ik ben toch niet helemaal fan van diksap. Maar voor nu is het prima hopelijk wordt nu zijn ontlasting iets slapper!
 
Terug
Bovenaan